Se întâmplă în sistemul public de sănătate din Olt: medicamente compensate sau gratuite prescrise pacienților fără respectarea protocoalelor terapeutice, servicii medicale raportate şi neregăsite consemnate în registrele de consultaţii, servicii medicale raportate ca efectuate pe perioada când asigurații au erau internați în spital etc.
Toate acestea, dar și alte nereguli, au fost descoperite de reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Olt în timpul acțiunilor de control efectuate anul trecut la cei 332 de furnizorii de servicii medicale din județ.
Potrivit CAS Olt, în 2022 au fost verificaţi 221 de medici de familie, 21 de furnizori de investigaţii medicale paraclinice, trei furnizori de dispozitive medicale, 38 de farmacii, 10 stomatologi. Alte cinci controale au vizat asistența medicală spitalicească, 20 – asistența medicala de specialitate clinică, cinci verificări au fost făcute pe programele naționale de sănătate, un control a țintit asistența medicală de urgență la domiciliu și transport sanitar neasistat, alte trei controale – asistența medicală de recuperare-reabilitare, iar cinci controale au fost efectuate la furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu.
„În cadrul acestor controale s-a verificat modul de respectare a clauzelor contractuale, concordanța serviciilor medicale contractate, raportate de furnizor și decontate de casa de asigurări de sănătate cu serviciile medicale consemnate în evidențele cabinetelor medicale, respectarea programului de lucru precum și modul de respectare pe parcursul derulării contractului a condiţiilor existente la momentul evaluării”, se arată într-un comunicat al CAS Olt.
Urmare acțiunilor de control realizate, a fost imputată furnizorilor verificați contravaloarea serviciilor medicale raportate la CAS Olt cu nerespectarea prevederilor legale şi a obligaţiilor contractuale, aceasta fiind în sumă de 1.389.585 lei.
Principalele disfuncţionalităţi şi iregularităţi identificate în cursul acţiunilor de control au fost: prescrierea de medicamente compensate/gratuite asiguraţilor fără respectarea protocoalelor terapeutice, recepționarea eronată a unor medicamente (coduri CIM), constatarea unor servicii medicale raportate şi neregăsite consemnate în registrele de consultaţii, cazuri de pacienti care erau internați în aceeaşi unitate sanitară prin spitalizare continuă şi în aceeaşi zi au beneficiat de servicii medicale în ambulatoriu sau în regim de spitalizare de zi, servicii medicale raportate ca efectuate pe perioada când asigurații au fost internați în spital și nerespectarea programului de lucru, mai arată sursa citată.
Citeste mai mult