Începând cu data de 3 aprilie, Primăria Brașov va iniția procedurile de reatribuire a locurilor de parcare rezidențiale. Pentru a eficientiza procesul și pentru a reduce timpul de desfășurare, reatribuirile vor fi realizate pe zone mai mici, așa cum s-a procedat și în anul precedent. Primul cartier care va intra în procedura de reatribuire este Tractorul, împărțit în 5 zone.
Începând cu ora 9:00 de pe data de 3 aprilie, în curtea interioară a Primăriei, brașovenii care locuiesc pe străzile Gloriei, Independenței nr. 7-19 (partea impară), 1 Decembrie 1918 nr. 4-10 și nr. 3-11, Olteț nr. 16-36 și nr. 23-33, Octavian Goga nr. 24-38 și nr. 27-39 și care doresc un loc de parcare pot participa la procedură. Pe data de 5 aprilie, tot începând cu ora 9:00, în curtea interioară a Primăriei, va avea loc procedura pentru locurile de parcare rămase libere de pe străzile Olteț nr. 15-21, Păcii, Ciocanului, Octavian Goga nr. 1-25 și nr. 2, 14-22, 13 Decembrie nr. 111, 113, 115, 117.
Brașovenii de pe străzile Str. Gen. Mociulschi nr. 1, 11-27 și nr. 8-44, Al. Constructorilor, Metalurgiștilor, Independenței nr. 2, 13 Decembrie nr. 119, 121, 123 vor putea participa la procedura de închiriere a unui loc de parcare începând cu data de 23 mai. Procedurile pentru celelalte străzi din cartierul Tractorul vor avea loc la începutul lunii mai, urmate de închirierea locurilor de parcare rămase libere din cartierele Noua-Dârste, Triaj, Craiter și Bartolomeu.
În lunile iunie și iulie vor avea loc procedurile de reatribuire pentru cartierele Brașovul Vechi, Blumăna, zona dintre magazinul Star și Inspectoratul de Poliție, Florilor, Drumul Cernatului și Poiana Brașov. În luna august 2023 nu vor avea loc licitații, datorită perioadei de concediu și pentru a permite participarea cât mai multor persoane interesate în obținerea unui loc de parcare de reședință.
Procedurile de licitație pentru celelalte zone vor fi reluate începând cu luna septembrie 2023 și vor fi afișate pe site-ul www.brasovcity.ro. Participanții trebuie să prezinte cartea de identitate și certificatul de înmatriculare al autoturismului cu inspecția tehnică periodică valabilă.
La atribuire se va prezenta o singură persoană pentru fiecare apartament/spațiu comercial pentru care se solicită parcare.
Documentele necesare pentru obținerea unui loc de parcare sunt:
• – cerere;
• – documente privind domiciliul/reședința: copie CI. sau actul de proprietate, contract de închiriere în imobilul aparținând asociației de proprietari/locatari, act de donație sau moștenire;
• – copie după Certificatul de înmatriculare al autovehiculului deținut în proprietate sau în folosință.
În cazul autovehiculului deținut în folosință, solicitantul trebuie să depună documentele privind dreptul de folosință (utilizare) al autovehiculului: contract de leasing, act de donație, act de moștenire, contract de comodat în formă autentică (cu excepția rudelor de gradul I);
Dacă solicitantul depune o cerere – tip, trebuie să depună și o declarație pe propria răspundere că nu deține garaj amplasat pe domeniul public.
În funcție de situație, solicitanții mai trebuie să depună la dosar:
• – certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul);
• – dovadă că este veteran de război, membru A.F.D.P.R. sau beneficiar al prevederilor Legii 189/2009 sau orice alte documente care dovedesc încadrarea în prevederile unor alte acte normative și Hotărâri ale Consiliului Local Brașov (dacă este cazul);
• – cuponul de pensii (soț-soție) pentru acordarea reducerii în cazul pensionarilor (dacă este cazul).
În acest moment, Primăria Brașov are în evidență peste 46.000 locuri de parcare de reședință, din care 41.345 sunt ocupate, iar 2.276 abonamente sunt emise cu titlu gratuit. În 2022, în cadrul celor 35 de proceduri, au fost atribuite 1.587 de locuri.
Suma încasată la bugetul local din închirierea locurilor de parcare rezidențiale în anul 2022 este de 5.546.869,84 lei.
Citeste mai mult