Omul de afaceri Jean Valvis, care a creat branduri precum Aqua Carpatica, LaDorna sau Dorna, cedează către gigantulul american PepsiCo un pachet de 20% din acțiunile îmbuteliatorului Aqua Carpatica, cu planuri de comercializare a apei pe piața din SUA. Valoarea tranzacției nu a fost anunțată public. Astfel, PepsiCo va deține 20% din acțiuni la compania românească AQUA Carpatica și drepturile de distribuție în România, Polonia și alte țări , cu perspectiva altor piețe, inclusiv Statele Unite ale Americii. Jean Valvis va păstra controlul companiei precum şi funcţiile executive pe care le deţine.
„Este o premieră națională faptul că un produs premium 100% românesc devine parte din portofoliul internațional al unei corporații multinaționale, eveniment ce are efecte benefice la toate nivelele, pentru economia țării, capitalul de imagine național, dezvoltarea locală, dar și pentru valorificarea resurselor naturale și umane implicate”, a transmis compania românească într-un comunicat de presă. AQUA Carpatica a fost fondată în 2010 de antreprenorul Jean Valvis și este acum prezentă pe 16 piețe internaționale. Carpathian Springs, compania din spatele acestui brand, a realizat anul trecut afaceri de 333 milioane lei și un profit de aproape 47 milioane lei, cu 308 angajați.
În 2002, Jean Valvis a vândut integral brandul de apă minerală Dorna către Coca-Cola. În 2008, Valvis a vândut și afacerea cu lactate LaDorna către gigantul mondial Lactalis, cu circa 70-90 milioane de euro.
Noul acționat Aqua Carpatica, PepsiCo, a generat venituri nete de peste 70 de miliarde de dolari în 2021. Portofoliul de produse PepsiCo include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.
Citeste mai mult