Noi postări sponsorizate pe social media care promovează falsele oportunități de investiții vizează utilizatori din România ai platformelor Meta, atacatorii folosindu-se de tehnologia deepfake pentru manipularea imaginii și a sunetului unor segmente video deja publicate anterior, atenționează specialiștii Dispeceratului Național de Securitate Cibernetică.
“În cazul de astăzi, atacatorii se folosesc de identitatea vizuală Enel România pentru promovarea schemei de fraudare, alături de fotografii cu președintele, respectiv premierul României. Pe site-ul de phishing unde utilizatorul este redirecționat, lângă imaginea Enel apare deopotrivă și branding-ul Romgaz, Hidroelectrica, Banca Transilvania și Digi24. Modificarea în scop infracțional a înregistrărilor video are ca obiectiv clar inducerea în eroare a potențialele victime. Astfel, folosindu-se de reputația organizațiilor sau a personajelor din respectivele clipuri, atacatorii generează un grad important de încredere informației prezentate – câștiguri rapide într-un timp foarte scurt”, semnalează experții în securitate cibernetică pe pagina de Facebook a DNSC.
Potrivit acestora, clipuri în care anumite persoane cu reputație la nivel național girează aceste “programe de investiții” sunt publicate adesea de infractorii din online pe conturi social media nou create și folosite exclusiv în acest scop, ori unele compromise, care au aparținut în trecut altor utilizatori. (Agerpres)
The post Noi postări care promovează falsele oportunități de investiții vizează utilizatori din România ai platformelor Meta appeared first on Obiectiv de Suceava.
Citeste mai mult