Gheorghe Alexandrov, artistul metamorfozelor invadatoare…
Gheorghe Alexandrov a fost un artist înșelător de la prima și până la ultima vedere. Lucrările lui dădeau o senzație fizică de stabilitate, făcând în așa fel ca acela care lua contact cu ele să rămână înșelat definitiv de cele mai multe ori. De fapt, pictura și desenul arătate de Gheorghe Alexandrov emanau, transmiteau senzorial și vizual sensibilitate și, în același timp accentuau ponderea nesiguranței creatoare, a căutării permanente a unui loc unde tema expusă se poate așeza mai bine, se poate face văzută mai bine.
Gheorghe Alexandrov a fost un artist care își rezerva dreptul de a avea propriul și neîmpărtășitul dialog cu arta sa. Un dialog perpetuu și greu vizibil, dar creator și îmbogățitor pentru artist. Gheorghe Alexandrov era unul dintre cazurile în care artistul trăiește într-un concubinaj perfect și greu de consumat cu arta sa. Nu cred că se putea întâlni (vedea) prea des o relație atât de bună, de bine stabilită și cu adevărat revelatoare artistic. Relația dintre Gheorghe Alexandrov și arta sa era un caz fericit și, desigur necesar pentru că, datorită acestei stări de fapt, rezultatele au fost de cele mai multe ori benefice, rezultând de aici lucrări cu care oricare dintre artiștii contemporani s-ar putea mândri.
Gheorghe Alexandrov era un artist care își conserva cu mână sigură… conservatorismul coloristic (pictural) și care, totodată, lăsa artei sale libertatea de a se desfășura pe toată lungimea de unde a libertății creative. Gheorghe Alexandrov nu își înșela talentul sau hărnicia ci, cu mână și minte sigure își aducea la lumină lucrările, le punea și le lansa în fața publicului cu siguranță și cu conștiința lucrului bine făcut și întocmit.
Gheorghe Alexandrov se ferea de ubicuitatea și obscuritatea temelor artistice restrânse, preferând deschiderile largi, siguranța aparentă dar… sigură a spațiului bine umplut și controlat, lăsând de fiecare dată loc unor interpretări multiple și chiar extravagante. În același timp, arta lui Gheorghe Alexandrov avea… apucături invadatoare, acaparatoare și seductive. Niciodată lucrările lui nu se rezumau la transmiterea unei stări singulare, unice ci, de câte ori erau privite, de câte ori veneau în contact cu publicul lor, făceau în așa fel încât să rămână bine ancorate în sufletul ce s-a deschis pentru ele.
Gheorghe Alexandrov avea o privire sigură, o privire care impunea pe loc afinitatea dintre artist și subiectul lui. Acest lucru se vedea și se simțea imediat ce luai contact cu arta lui. Siguranța rămâne una dintre caracteristicile picturii lui Gheorghe Alexandrov. Acesta este sentimentul de început al afinității, iar mai departe, pentru cine continuă relația cu arta lui, se poate vedea (simți) cum siguranța se ramifică și face loc multiplelor simțiri și posibilități de interpretare. Pictura lui Gheorghe Alexandrov emană siguranță pentru că stă cumva ascunsă în… vizibil, în seriozitatea elementelor și a simbolurilor care o… conțin.
Gheorghe Alexandrov prefera ascunderea creativă și expunerea… umbrită, umbrită în lumina ce i-a călăuzit talentul și posibilitățile nelimitate ale desfășurării lui. Gheorghe Alexandrov rămâne un artist al liniei ce conferă siguranță și, totodată, un artist al liniei… nesigure ce caracterizează arta cu toate trăirile, simțirile și desfășurările ei.
Dumnezeu să-l odihnească!
Post-ul ÎNTÂLNIRE DE IANUARIE – Gabriel ENACHE – In memoriam… apare prima dată în Gazeta Dambovitei.
Citeste mai mult