Contrar presei „mari”, rada Sulina nu este blocată! AFDJ gestionează traficul navelor maritime, fără probleme!
În căutare de senzaţional, colegii din presa centrală au aruncat în faţa publicului o ştire neverificată, menită să creeze panică… Era vorba despre „blocarea radei Sulina cu nave încărcate, care aaşteaptă să…”! Ori foamea e prea mare, ori concurenţa îi omoară…
Ei bine, am sunat la mai toate autorităţile competente, am întrebat şi ne-am făcut o idee clară, pe care o prezentăm! 100% verificată!
Azi dimineaţă, în rada Sulina, adică în Marea Neagră, în dreptul oraşului, se aflau circa 80 de nave, majoritatea GOALE, care aşteptau la încărcare pentru porturile ucrainiene Reni şi Ismail. E drept, în aşteptare existau şi câteva nave încărcate, până în 10, cu destinaţia Brăila, Galaţi sau Ucraina, dar … nici vorbă de blocare!
Conform surselor autorizate, traficul pe Dunărea maritimă se desfăşoară la fel ca înainte de război, din simplul motiv că… navele maritime, pentru a ajunge în orice port de pe Dunăre, sunt obligate să aibă piloţi la bord, până la destinaţie! Cum, piloţii nu se fac peste noapte, numărul lor este acelaşi de ani de zile, iar reglementările de navigaţie nu se pot schimba peste zi, este nevoie ca navele care vor să ajungă la încărcat de cereale în porturile ucrainiene de pe Dunăre, să aştepte câteva zile, lucru des întâlnit în toate ţările.
Încă un lucru esenţial constă în faptul că în Reni sau Ismail, macaralele, docherii şi restul capacităţilor portuare nu pot încărca mai mult de 1.500 de tone/zi. Cum, navele din radă au între 2.000 şi 4500 TDW, o navă se poate încărca cu cereale între 2-3, poate chiar şi 4 zile, timp în care această blochează cheul respectiv, iar dacă alte nave ar fi ancorate în zonă, ar însemna ca traficul să fie perturbat destul de serios.
Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a instituit recent un comandamant de monitorizare şi gestionare a traficului maritim pe Dunăre. Specialiştii AFDJ vor stabili ordinea de intrare a navelor pe Dunăre, în frunctie de prioritate şi capacitatea de operare a porturilor, tocmai pentru a nu se crea blocaje.
P.S: Pentru duduile redactor de la televiziunile din Bucureşti, care vor să vină să filmeze „sutele de nave blocate la Sulina” le putem transmite să rămână la redacţie, pentru că rada portului Sulina este un termen generic, la distanţă mare de ţărm şi, spre nemulţumirea lor, de pe mal vor putea să vadă doar 2-3 nave care sunt pregătite la intrare prin Bara Sulina. Celelalte…sunt împrăştiate în zonă, la distanţă de multe mile marine un de alta. Aşa că … mai uşor cu pianul pe scări!
Sau… mai au varianta să vină, dar să îşi închirieze elicopter şi să ia aprobare de la NATO să survoleze un spaţiu aerian aflat sub interdicţii militare! E mult mai uşor…
Articolul Contrar presei „mari”, rada Sulina nu este blocată! AFDJ gestionează traficul navelor maritime, fără probleme! apare prima dată în Tulcea noastra.
Citeste mai mult