Terminalul de pe Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav devine oficial punct de trecere al frontierei de stat pentru persoane și mărfuri. Acest lucru este confirmat într-un proiect de HG, inițiat de Ministerul Afacerilor Interne, care este pus în dezbatere publică pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.
Odată cu deschiderea punctului de trecere a frontierei, se înființează și autoritatea vamală din cadrul aeroportului, cu număr maxim aprobat de posturi de 3.072.
Conform documentului semnat de premierul României, punctul de trecere a frontierei va fi deschis pentru persoane
și mărfuri, iar în ceea ce privește programul de funcţionare acesta va fi permanent, în intervalul orar
00.00-24.00 atât pentru punctul de trecere a frontierei, cât pentru biroul vamal de frontieră, dar și
pentru Aeroport.
„Instituțiile care trebuie să asigure personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea
frontierei de stat sunt: Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de
Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii, prin Direcţia de Sănătate Publică a Județului Brașov,
structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
și ale Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.
Spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la trecerea frontierei
de stat, pentru activitatea vamală şi pentru desfăşurarea activităţilor de control sanitar-uman şi
fitosanitar se asigură de către Regia Autonomă „Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav” în
calitate de administrator, cu respectarea prevederilor Anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise
traficului aerian international, cu modificările și completările ulterioare.
Cheltuielile de personal, pentru dotări și alte amenajări specifice se suportă de către fiecare
ordonator de credite, pentru instituțiile care desfășoară activități în punctul de trecere a frontierei,
potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat
a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările
ulterioare, cu încadrarea în creditele de angajament și creditele bugetare anuale aprobate, potrivit
legii, din bugetul ordonatorilor principali de credite.
Posturile necesare efectuării controlului la frontiera de stat vor fi asigurate prin suplimentarea
numărului de posturi aprobat Poliției de Frontieră Române din numărul de posturi aprobat
Ministerului Afacerilor Interne, respectiv prin suplimentarea numărului de posturi aprobat
Autorității Vamale Române”, se mai arată în Nota de fundamentare.
Citeste mai mult