De Ziua Educației Financiare ( 12 aprilie ), BCR – prin Școala de Bani -, și Asociația Școala de Valori a lansat #EduFin Fest, o serie de evenimente educaționale în principalele orașe din țară.
În Brașov, 180 de elevi de la Colegiile Naționale Dr. Ioan Meșotă și Unirea, alături de 25 de profesori de la Școala Generala Nr. 2, au ocazia să învețe cum să își îmbunătățească relația cu banii și cum îi pot folosi pentru a-și susține planurile de viitor. Ei se alătură celor peste 2.500 de elevi din peste 30 de județe care participă astăzi la 100 de evenimente de educație non-formală în care angajați BCR, antreprenori și personalități locale le oferă informații prin care pot lua decizii financiare mai bune pentru viitorul lor. Tinerii au posibilitatea să le adreseze întrebări și să își ia cunoștințele necesare despre bani, educație financiară și antreprenorială.
Marcată pentru prima oară în România în acest an, Ziua Educației Financiare reprezintă un moment cheie pentru transformarea relației românilor cu banii.
Un studiu realizat de către Unlock Market Research în 2021 arată faptul că nevoia de educație financiară este una presantă în România. 55% dintre români au un nivel scăzut de maturitate financiară și doar 1 din 4 aplică reguli de educație financiară în viața de zi cu zi. Mai mult, 58% dintre români spun că regretă nivelul lor scazut de interes față de propria educație financiară. Cele mai mari regrete financiare sunt legate de faptul că 71% dintre respondenți cumpără lucruri de care nu au nevoie, doar pentru că sunt ieftine, 65% cumpără lucruri din impuls, fără a face calcule înainte, iar 62% nu își monitorizează cheltuielile sau le prioritizează greșit. Atunci când au de luat decizii financiare importante, 1 din 2 români se bazează pe familie și prieteni, 1 din 5 preferă să ia astfel de decizii fără a se consulta cu cei din jur și doar aproximativ 12% se consultă cu banca sau un specialist financiar.
Ș
Citeste mai mult