În mai puțin de 2 ani, tronsonul de cale ferată dintre Lugoj și Timișoara Est trebuie să fie modernizat. Lucrările au ajuns numai la stadiul de 4,5%.
Potrivit informațiile obținute de la CFR Infrastructură, acum se lucrează în mai multe gări de pe traseu și se fac defrișări.
„La ora actuală, sunt deschise șantiere pentru lucrări civile în stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, unde continuă demontarea liniilor de cale ferată și a celor de contact, iar în paralel au demarat și etapele de execuție pentru noile peroane în Topolovăț și Remetea Mare, dar și pentru realizarea și montarea pilonilor pasarelei din Topolovăț. A început și prima fază a lucrărilor de semnalizare în stațiile Lugoj, Topolovăț și Recaș, prin relocarea stâlpilor de susținere, iar în stația Remetea Mare este atacată și zona de electrificare”, ne-au transmis reprezentanții CFR.
A fost finalizată cercetarea arheologică în 3 situri, două în Remetea Mare și unul în Suștra și mai este unul în desfășurare în Izvin. În Lugoj, se evacuează meterialul tratat și decontaminat, așa cum stipulează cerințele de mediu. Antreprenorul a început și organizarea șantierelor la Belint și la Ghiroda.
Lotul de cale ferată Lugoj – Timișoara Est are 54 de kilometri, iar la finalul lucrărilor lungimea se va dubla. Viteza trenurilor va ajunge la 160 km/h în ceea ce privește traficul de persoane și la 120 km/h pentru transportul de marfă.
Lucrările au început în 28 decembrie 2022 cu 6 luni de proiectare. Termenul de finalizare este 28 iunie 2026 și trebuie respectat, altfel se va pierde finanțarea europeană. Investiția nu este de neglijat, având o valoare de aproape 2 miliarde de lei.
Citeste mai mult