Cifre îmbucurătoare pentru operatorul de transport local, pe final de an. Societatea TUR anunță peste 4 milioane de călători, dintre care 3,4 au ales tramvaiul!
La un an de la revenirea tramvaiului pe străzile Reșiței, Transport Urban Reșița a prezentat bilanțul activității, iar cifrele confirmă impactul major al investițiilor realizate în transportul public local.
În decembrie 2024, municipalitatea a pus oficial în circulație 13 tramvaie noi, pe o cale de rulare complet refăcută, marcând o etapă importantă în procesul de modernizare urbană. Relansarea tramvaiului a făcut parte dintr-o strategie mai amplă a administrației locale, care a inclus și achiziția a 10 autobuze electrice, introduse în circulație din luna mai 2024.
În urma acestor investiții, Reșița a devenit singurul oraș din România cu un sistem de transport public local integral electric. „Reșița are singurul transport public din țară verde, unde toate mijloacele de transport în comun, fie că vorbim de tramvai sau de autobuze, sunt sută la sută electrice. Toată infrastructura este nouă și asta înseamnă că transportul public în comun din Reșița a ajuns la cel mai înalt nivel”, a declarat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, Laurențiu Stanciu, directorul TUR.
Potrivit datelor furnizate de operatorul de transport local, în primul an de funcționare au fost transportați 4.082.431 de călători. Dintre aceștia, 3.456.913 au utilizat tramvaiul, iar 625.518 autobuzele electrice, cifrele fiind furnizate de sistemele electronice de numărare instalate pe vehicule.
„Acest număr este foarte precis, fiind generat de sistemele electronice de numărare ale tramvaielor și autobuzelor”, a precizat Laurențiu Stanciu.
Un alt indicator important îl reprezintă creșterea numărului de abonamente pentru transportul public, care a ajuns la 10.964, înregistrând o creștere de 67,21% față de perioada anterioară.
„Avem aproximativ 2.900 de pensionari, în jur de 6.000 de elevi și restul sunt abonamente plătite de locuitorii municipiului Reșița”, a mai explicat directorul TUR. Acesta a adăugat că, zilnic, se vând între 2.500 și 3.000 de bilete, atât prin metode electronice, cât și clasice.
Și din punct de vedere economic, rezultatele sunt pozitive. Veniturile operatorului au crescut cu 35,7%, iar costul pe kilometru a scăzut cu 17,5%.
„Este un indicator foarte bun, care se datorează în mare parte infrastructurii noi, trecerii de la combustibilul diesel la cel electric, dar și mentenanței pe care o efectuăm aici”, a precizat Laurențiu Stanciu.
La capitolul digitalizare, Transport Urban Reșița a continuat procesul de modernizare prin diversificarea metodelor de plată. „Pe lângă plata cu cardul, prin aplicațiile 24Pay, mobilPay Wallet, SMS sau la automatele stradale, am reușit să introducem și plata prin sistemul RoPay”, a declarat directorul operatorului de transport local.
În plus, vehiculele de transport public pot fi urmărite în timp real pe Google Maps, un sistem care facilitează planificarea traseelor și crește predictibilitatea. „Prin vizualizarea live a vehiculelor, oferim călătorilor informații cât mai exacte despre trasee și timpii de sosire, pentru a crește calitatea transportului public și numărul de călători”, a mai spus Laurențiu Stanciu.
Citeste mai mult