Județul Timiș este în topul căutărilor de pe platforma „România Atractivă”, a doua cea mai descărcată aplicație turistică din țară.
La un an de la lansarea oficială, „România Atractivă”, parte a primului program național dedicat promovării turismului cultural, înregistrează rezultate remarcabile. Cu peste 280.000 de utilizatori activi și peste 60.000 de descărcări ale aplicației mobile, platforma devine a doua cea mai populară aplicație românească de promovare turistică, după „Munții Noștri”.
Platforma a atras utilizatori din întreaga lume. Cei mai mulți utilizatori internaționali provin din Germania, Ungaria, Italia și Franța. La nivel național, cele mai active județe sunt București, Cluj și Timiș, urmate de Brașov, Iași, Prahova, Constanța, Bihor și Sibiu.
„În urmă cu un an, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene lansa oficial primul program de promovare a turismului cultural – România Atractivă. În acest timp, prin intermediul site-ului și aplicației mobile, au fost aduse la lumină povești mai puțin cunoscute, s-au creat conexiuni între oameni și patrimoniul local, iar sute de mii de turiști, români și străini, au descoperit locuri care spun cel puțin o poveste. Ne propunem să continuăm extinderea hărții culturale a României, digitalizarea experiențelor turistice și apropierea vizitatorilor de autentic. România Atractivă este un exemplu de utilizare a resurselor digitale inovative în sprijinul conservării și valorizării patrimoniului material și imaterial”, a declarat Răzvan Popescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.
Pe lângă utilizatorii activi, aplicația mobilă „România Atractivă” a generat un interes semnificativ în mediul digital, cu un reach total de peste 12,4 milioane pe rețelele sociale. Funcționalitatea „Traseul meu”, care permite crearea de liste personalizate cu obiective de vizitat, a fost utilizată deja de aproape 6.000 de ori.
Platforma oferă nu doar informații despre obiectivele incluse în cele 12 rute, ci și despre alte atracții turistice din proximitate. De asemenea, peste 350 de evenimente culturale au fost promovate prin intermediul aplicației și site-ului.
Citeste mai mult