Thailanda pregătește o campanie menită să stimuleze turismul intern, oferind bilete de avion gratuite pentru călătorii locale vizitatorilor străini.
Ministerul Turismului și Sportului a anunțat că intenționează să ofere 200.000 de bilete interne dus-întors, valabile pe o perioadă de trei luni, pentru turiștii care dețin deja un bilet internațional spre Thailanda. Măsura urmează să fie supusă aprobării cabinetului și ar necesita un buget de 700 de milioane de baht, potrivit Bangkok Post.
Potrivit estimărilor oficiale, schema ar putea genera venituri suplimentare de 8,8 miliarde de baht, prin atragerea turiștilor către destinații mai puțin vizitate.
„Cumpărați zboruri internaționale, primiți zboruri interne gratuite”
Ministrul Sorawong Thienthong a explicat că tema campaniei urmărește să încurajeze turiștii să exploreze și regiuni secundare, nu doar destinațiile clasice precum Bangkok, Phuket sau Chiang Mai.
Străinii eligibili vor putea solicita bilete gratuite, cu un bagaj inclus de 20 de kilograme, pe șase companii aeriene thailandeze: Thai Airways, Thai AirAsia, Bangkok Airways, Nok Air, Thai Lion Air și Thai Vietjet. Biletele vor fi distribuite prin intermediul companiilor aeriene și al agențiilor de turism online, atunci când turiștii își rezervă zborurile internaționale.
Provocări și așteptări
Reprezentanții industriei turistice au salutat inițiativa, dar au atras atenția că beneficiile vor fi distribuite inegal. Rungroj Santadvanit, președintele filialei nord-estice a Asociației Hoteliere din Thailanda, a declarat că regiunile din nord-est ar putea rămâne în afara traseelor populare, în ciuda faptului că au conexiuni aeriene cu Bangkok.
Acesta a sugerat ca fiecare provincie să-și adapteze strategiile de marketing la specificul local:
Buri Ram ar putea promova turismul sportiv,
Ubon Ratchathani atracțiile de pe Mekong,
nordul Thailandei ar putea viza iubitorii de natură din Australia și Noua Zeelandă,
sudul – turiștii scandinavi atrași de plaje.
Totodată, el a subliniat importanța siguranței și a unei comunicări clare cu turiștii privind zonele sigure de vizitat, mai ales în contextul tensiunilor de la granița cu Cambodgia.
Context turistic
De la începutul anului și până la 17 august, 20,8 milioane de turiști străini au vizitat Thailanda 0 o scădere de 7% față de anul trecut. Piața principală rămâne China, cu 2,9 milioane de vizitatori.
Dacă va fi aprobată, campania va fi destinată exclusiv turiștilor care nu și-au rezervat încă biletele de avion, a precizat ministrul Sorawong.
Citește și: Un streamer francez a murit în timpul unei provocări extreme transmise live. Poliția investighează
Citeste mai mult