• Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
DATA:
14/11/2025
  • Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
TRIMITE MESAJ
  • Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
No Result
View All Result
Home Stiri Olt

Târgul de turism Wonder Destinations și-a deschis porțile cu joc popular și pită cu sare

Ziare Online 24 de Ziare Online 24
14/11/2025
in categoria Stiri Olt
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Prima ediție a Wonder Destinations, târgul de turism din Transilvania care își propune să devină cel mai mare din România, și-a deschis oficial porțile la Wonderland Resort, în Cluj-Napoca, în stil autentic românesc: cu un moment artistic oferit de ansamblul „Dor Transilvan”, coordonat de Tiberiu Groza și cu întâmpinarea oaspeților cu un mix de tradițional și modern: pită cu sare și șampanie.
La inaugurarea primei ediții au participat: cei doi organizatori ai târgului – Darius Mârza, fondatorul Wonderland Resort și Alin Burcea, președintele ANAT și fondator al agenției Paralela 45, alături de Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca și de Laurențiu Viorel Gîdei, secretar de stat în Ministerul Digitalizării Antreprenoriatului și Turismului.
„Clujul avea nevoie de un târg de turism pentru că nu exista unul până acum. Avem 36 de expozanți, nu știu să vă spun cât vom vinde la această primă ediție, dar sunt convins că anul viitor centrul turismului va fi aici, la Cluj, la Wonder Destinations”, a declarat Alin Burcea, președintele ANAT și co-organizator al târgului.
După ce a dezvăluit că destinația sa preferată de vacanță este Antalya, primarul Emil Boc i-a felicitat pe organizatori pentru evenimentul de referință în turismul românesc, dar și pentru multitudinea de activități din cele patru zile cât durează târgul, inclusiv workshop-uri profesionale pentru cei din industria turismului, dezbateri, discuții despre rolul inteligenței artificiale în dezvoltarea turismului și chiar și un concert live (Delia).
„Clujul este din nou pe harta Europei în materie de turism. Acest târg îndeplinește toate criteriile pentru a fi la nivel european, prin calitatea serviciilor și diversitatea ofertelor. Îi invit pe toți clujenii și pe locuitorii din Transilvania să viziteze Wonderland Resort în aceste zile și să-și aleagă destinația de vis pentru vacanțele viitoare”, a spus Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Fondatorul Wonderland Resort și organizator al Wonder Destinations, Darius Mârza, a mărturisit că visul de a organiza acest târg de turism îl are de șase ani, dar s-a concretizat abia după ce a descoperit că are aceeași viziune cu fondatorul Agenției Paralela 45, Alin Burcea, asupra turismului.
„Ne dorim ca fiecare vizitator să plece de aici cu o nouă perspectivă asupra lumii și cu dorința de a descoperi. În parteneriat cu ANAT și Alin Burcea – în care am găsit partenerii pe care îi căutam demult – aducem împreună profesioniștii industriei, artiștii și publicul într-o experiență completă care va pune România pe harta marilor evenimente turistice europene” – Darius Mârza, fondator Wonderland Resort
Darius Mârza a venit și cu câteva propuneri, astfel încât turiștii români să nu ocolească România, doar pentru că au la dispoziție bilete low cost spre alte țări. 
Darius Mârza: „România are tot ce îi trebuie pentru a fi o destinație turistică de top. Fac un apel la media, să ne ajutați să schimbăm mentalitatea concetățenilor noștri. România să fie prima opțiune turistică! E adevărat, avem o mare problemă cu infrastructura, că facem 11 ore până la Rm. Vâlcea. Dacă nu punem infrastructura la punct, nu ne vom putea vizita țara nici noi. Și mai am un mesaj pentru toți cei care furnizăm servicii: să oferim calitate, să nu fie „las’ că merge și-așa”. Trebuie să oferim servicii de super calitate!”
Direcțiile de dezvoltare pentru turismul românesc, conturate în cadrul unei dezbateri antrenante, cu momente controversate
Masa rotundă „Turismul românesc, încotro?” a adus la discuții specialiști din domeniul turismului, personalități publice care au putere de decizie în acest domeniu, foști secretari de stat și președinți ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism în trei guvernări diferite. 
Au abordat subiecte de interes pentru turismul din țara noastră: Darius Mârza (fondatorul Wonderland Resort), Alin Burcea (președintele ANAT, fost secretar de stat în Ministerul Turismului), Lucia Morariu (fondatoarea Eximtur, fost secretar de stat în MT, fost președinte ANAT), Dragoș Anastasiu (președintele Eurolines România, fost președinte ANAT), Cristian Bărhălescu (președintele Consiliului Regional Sud-Est, fost secretar de stat în MT) și Laurențiu Viorel Gîdei, secretar de stat în Ministerul Digitalizării Antreprenoriatului și Turismului.
O sinteză a principalelor subiecte și declarații ale participanților, mai jos:
NU se modifică TVA pentru HoReCa în 2026
Laurențiu Gîdei: La acest moment, din voința politică a guvernanților, TVA-ul nu va suporta modificări în anul care vine. 
Dragoș Anastasiu: În prima variantă a Guvernului, TVA-ul era crescut la 21%. În ultimă instanță, decizia a fost să nu crească. Din ce știu eu și din discuțiile cu Comisia Europeană, acest lucru nu este luat în calcul. Ipoteza pe care merge Guvernul în acest moment este că nu va mai crește TVA-ul la HoReCa. 
Litoralul românesc oferă servicii foarte bune  
Cristian Bărhălescu: Serviciile pe plajele românești sunt foarte bune. Din 1990, litoralul s-a adaptat la dorințele românilor, pentru că peste 90% dintre turiștii de aici sunt români. A fost o lipsă de comunicare între MInisterul Mediului și zona de turism, pentru că ne-au afectat foarte mult lucrările de nisipare, din cauza perioadei în care au fost făcute, a granulației nisipului, dimensiunilor, dar și din cauza faptul că poate apărea oricând în fața actualelor hoteluri un alt rând de hoteluri, pe plajă. 
Recentele declarații ale ministrului Mediului referitoare la faptul că plajele au fost închiriate în condiții extrem de avantajoase și că se acoperă costurile extrem de rapid din închirierea de șezlonguri au fost combătute vehement de cei prezenți la discuție.
„Făcusem un calcul, pentru șezlongurile care ar fi putut să fie puse pe anumite plaje, pentru 10 ani de zile închiriate, într-o singură zi din vară se putea plăti chiria practic pe un an”, a declarat recent ministrul Mediului, Diana Buzoianu, la TVR Info.
Alin Burcea: Cu asemenea declarații nu facem altceva decât să învrăjbim lumea pentru că este o minciună. Cheltuielile sunt foarte mari. Oamenii vin la mare să facă plajă. Cât timp tarifele sunt foarte mari, lucrurile nu sunt în ordine și Ministerul Mediului trebuie să știe asta. O asemenea declarație este anti turism. 
Cristian Bărhălescu: În buzunarul turistului se reflectă fiecare cost, fie că este chirie pe plajă sau alt impozit. Trebuie să înțelegem foarte bine cum funcționează industria turismului pe litoralul românesc și apoi să luăm măsurile. Nu să plecăm de la niște ”viraluri”, ci să căutăm soluții. Foarte mulți turiști au început să evite zona Năvodari – Mamaia din cauza plajei. Mă gândesc cu groază ce s-ar întâmpla dacă în zona Mamaia Nord ar dispărea cluburile, care atrag foarte mulți turiști.
Darius Mârza: Cu aceeași problemă mă lupt și eu aici, la piscină. Dacă este un serviciu sezonier, nu poți produce să-ți plătești taxele, salariile și mentenanța. Haideți să nu mai fim atât de critici. Putem face un exercițiu: să luăm câțiva cetățeni de pe plajă și să-i punem să se ocupe. Și apoi vedem dacă chiar se îmbogățesc și dacă este chiar atât de ușor. 
Proprietarul Wonderland a propus, ca soluție pentru cei care au afaceri sezoniere, să le completeze cu minim încă o afacere complementară: spre exemplu, cine are hotel la mare, să-și facă și un resort la munte.
Darius Mârza: Eu doar 3 luni nu am activitate de vârf, dar le recomand tuturor care au afaceri sezoniere să combine activitățile: să fie și o parte de munte, pentru iarnă. Altfel este foarte greu să livrezi calitate. Toată lumea își dorește un loc de muncă stabil, 12 luni, să fie o constanță. 
Lobby-ul eficient, una dintre soluțiile pentru dezvoltarea turismului în România
Dragoș Anastasiu: Ar trebui să schimbăm puțin perspectiva și să vedem ce putem face noi, nu statul român. În primul rând, să avem o voce unită și puternică care să știe să facă lobby. Am văzut că nu se face bine acest lucru la noi. Vin mulți oameni care spun multe lucruri și decidentul nu știe pe cine să creadă. Noi nu avem o voce unită și puternică care să pună pe masă evidențe. În al doilea rând, comportamentul industriei față de turist și zona de investiții cu scopul de a crea experiențe. Ne plângem că avem sezon de 2 luni, dar nu suntem în stare să facem piscine acoperite, herghelii, terenuri de sport sau săli de conferințe. 
Cristian Bărhălescu: Cei care sunt în zona de guvernare nu știu foarte multe despre industrie, dar vor să facă treabă. Noi, ca industrie, trebuie să le livrăm informații în acord cu realitatea. Din păcate, mai sunt sfătuitori care afectează realitatea.  
Organizațiile de Management al Destinației (OMD) promovează doar 100 de localități din România
Dragoș Anastasiu: Legislația actuală este foarte proastă și a fost impusă de minister. OMD-ul național poate fi făcut mâine. Toți factorii cu putere de decizie au făcut un grup de lucru și au discutat iar actul normativ este gata. Nu trebuie ca cineva să-l promulge. În 2008 am anunțat formarea OMD București. Nu există nici până acum. Noi, industria, suntem de vină pentru că nu avem o voce și o continuitate. Singurele care funcționează pe bune nu au avut nevoie de lege specială dacă și industria, și autoritățile locale vor să facă treabă. Deocamdată, avem 28 de astfel de instituții din care 24 sunt politice.
Corina Martin: Nu contează numărul acestor OMD-uri, ci felul în care își desfășoară activitatea. Noi, ANAT, am fondat Federația de Promovare Turistică a României, în 2007. Diferența este că atunci industria conducea. Acum, în 90% autoritățile locale decid și nu mai trebuie să se întâmple așa. Bugetele trebuie direcționate către promovarea destinațiilor turistice, nu pentru primării. 
Lucia Morariu: Ați creat o nouă structură care să ne ia taxe, ați creat taxe noi. Concluzia: nu avem bani de promovare, plătim taxe mai multe și dăm vina una pe alții. Cred că peste 5 ani dacă ne întâlnim iar vom discuta același subiect și nu se va fi întâmplat nimic. 
Fonduri insuficiente pentru promovarea turismului în România
Alin Burcea: Sunt foarte mulți bani pe care îi iau aceste OMD-uri. Constanța trebuia să aibă aici un stand de peste 100 de metri. Cu 2 milioane de euro pe an, buget de promovare a României – adică bugetul firmei mele pe anul viitor – nu vom face niciodată nimic. HoReCa dă miliarde de euro la bugetul de stat și către noi se întorc 2 milioane de euro. (…) Dacă s-ar face OMD național, ar fi zeci de milioane de euro care s-ar pune în slujba promovării României. 
Laurențiu Gîdei: Vorbim aici doar de participarea României la târgurile cele mai importante. Toți banii se duc acolo pentru că sunt costurile de închiriere foarte importante. Sunt de acord că nu se înțelege încă în România care este rolul OMD-ului și ce trebuie să facă. S-a discutat foarte puțin. Acum avem vreo 28 de astfel de instituții funcționale care acoperă mai puțin de 100 de localități de la noi, din 3300. Plus că ne lipsește OMD-ul național. 
Sejururile în orașe, tot mai atractive pentru familiile tinere
Lucia Morariu: Familiile tinere sunt din ce în ce mai interesate sa circule împreună cu copiii în orașele turistice din România. Partea de sărbători începe să fie mai atractivă, dar trebuie să-i învățăm pe partenerii noștri hotelieri să lanseze astfel de pachete pe piață. Comunicare este foarte importantă. Să construim idei de pachete și partea de promovare să pună în valoare aceste pachete care au fost deja construite. 
Cristian Bărhălescu: Turiștii vin la Cluj pentru experiențe. Dvs trebuie să vindeți o poveste, să promovați evenimentele, absolut orice. Vedem mii de oameni în fiecare zi la Castelul Bran. Trebuie să ne promovăm cu legendele și poveștile pe care le avem, pentru că oamenilor le plac poveștile. 
Incapacitatea autoritățile de a promova eficient turismul
Lucia Morariu: Cel mai mare buget de promovare cred că l-am avut în 2008, 7 milioane de euro, și am reușit să cheltuim, pentru că a trebuit să scriem proceduri noi cu funcționarii pe care îi aveam, doar 5 milioane de euro. Cu greu am cheltuit 5 milioane de euro. Dacă mâine acest minister primește 10 milioane de euro buget de promovare, nu va fi în stare să-l cheltuiască. 
Wonder Destinations: turism, inspirație, entertainment
Wonder Destinations este un proiect marca Wonderland Resort, organizat în parteneriat cu ANAT – Asociația Națională a Agențiilor de Turism, dedicat promovării turismului românesc și internațional printr-o abordare inovatoare, educativă și inspirațională. 
Parteneriatul cu ANAT subliniază angajamentul față de calitate și profesionalism, consolidând acest eveniment ca cel mai relevant târg de turism din România. Prin implicarea directă a celor mai importante agenții și branduri de turism din țară, Wonder Destinations devine un punct de întâlnire între industrie și comunitate.

Articolul Târgul de turism Wonder Destinations și-a deschis porțile cu joc popular și pită cu sare apare prima dată în Olt Alert.

Citeste mai mult

Articolul precedent

Complexul Energetic Oltenia cumpără teste antidrog pentru angajați

Urmatorul articol

Recital de balet la Târgoviște, în cadrul săptămânii internaționale dedicate artei baletului

Related Posts

Stiri Olt

Zeci de localități din Olt se află sub atenționare Cod Galben de ceață, până la prânz

14/11/2025
Stiri Olt

Accident rutier pe DN 64, la Băbeni. O pasageră rănită

14/11/2025
Stiri Olt

Incendiu devastator în Glavile: gospodărie cuprinsă de flăcări în toiul nopții

14/11/2025
Stiri Olt

Premiile Grammy Latino 2025: Seară spectaculoasă și mari câștigători

14/11/2025
Stiri Olt

Studiu publicat de Guvernul Spaniei: Românii, pe locul trei în topul imigranților

14/11/2025
Stiri Olt

Gorj: Un tânăr de 23 de ani și-a pierdut viața după ce s-a izbit cu mașina de un cap de pod în Drăgotești

14/11/2025
Next Post

Recital de balet la Târgoviște, în cadrul săptămânii internaționale dedicate artei baletului

Cele mai recente stiri

  • Părintele Zaharia Zaharou a conferenţiat la Deva, în fața unei săli pline 14/11/2025
  • Poetele Ioana Iuna Şerban şi Anca-Ioana Câdă, invitate la clubul de lectură Pragul Vaida 14/11/2025
  • Botoșăneni testați gratuit de Ziua Mondială a Diabetului 14/11/2025
  • VIDEO | Mural dedicat echipei naționale de fotbal în București, aproape de Arenă ⚽ Radu Drăgușin: Pictura transmite energia și mândria cu care reprezentăm România 14/11/2025
  • „Borderlands”, concertul care încheie ediția nr. 20 a Festivalului SoNoRo, la Sala Auditorium Maximum de la UBB 14/11/2025
  • Recital de balet la Târgoviște, în cadrul săptămânii internaționale dedicate artei baletului 14/11/2025
  • Târgul de turism Wonder Destinations și-a deschis porțile cu joc popular și pită cu sare 14/11/2025
  • Complexul Energetic Oltenia cumpără teste antidrog pentru angajați 14/11/2025
  • Un copil de 2 ani a murit după o eroare medicală teribilă. O virgulă ștearsă din rețetă i-a fost fatală 14/11/2025
  • Asigurarea RCA tot mai scumpă pentru tinerii care conduc mașini puternice și sunt din zona București – Ilfov 14/11/2025

Web design by Dianys Holding - realizare website

© 2021 Ziar Online 24. Toate drepturile sunt rezervate. Parteneri: Stiri Transilvania 24Digi Stiri Muntenia 24 Ziare Locale 24

No Result
View All Result
  • Home
  • Stiri Ilfov

© 2021 Ziar Online 24. Toate drepturile sunt rezervate. Parteneri: Stiri Transilvania 24Digi Stiri Muntenia 24 Ziare Locale 24