ING Bank România lansează un nou apel de selecție pentru organizațiile neguvernamentale care activează în cinci domenii-cheie – educație, sănătate, grupuri vulnerabile, mediu și situații de urgență, oferindu-le oportunitatea de a utiliza mecanismul de strângere de fonduri prin donații individuale disponibil în aplicația Home’Bank pentru persoane fizice. Este a treia rundă de selecţie a organizaţiilor cu impact palpabil în comunitate din momentul lansării platformei Donează în Home’Bank, la finalul anului 2023.
ONG-urile își pot înscrie până pe 4 iulie proiectele și inițiativele cu impact social sau de mediu pentru a obține sprijin financiar direct de la clienții ING. Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 5 august în urma unui proces de selecție și jurizare în care sunt implicați angajații băncii. În urma selecției, organizațiile câștigătoare vor fi promovate în aplicația Home’Bank începând din decembrie 2025, pentru o perioadă de 10 luni.
„Anunțăm al treilea an în care pregătim noi parteneriate pentru Donează în Home’Bank, spațiul digital prin care dorim să contribuim la un proces mai facil pentru ONG-uri de a accesa fonduri esențiale pentru dezvoltarea lor. Pentru noi este mai mult decât o platformă: este un instrument de sănătate financiară dedicat societății civile. Tocmai de aceea am luat decizia de a schimba anual organizațiile selectate, pentru a oferi această oportunitate unui număr cât mai mare de ONG-uri. Ne dorim ca prin acest proces să contribuim și la o mai mare vizibilitate a antreprenoriatului social și a implicării în comunitate, iar atât noi, cât și clienții noștri, să învățăm din energia și determinarea acestor oameni”, a declarat Tomina Vodarici, Community Investment Specialist, ING Bank România.
34 ONG-uri și aproape 400.000 euro donați de către clienții ING prin platforma Donează în Home’Bank, în ultimii 2 ani
Donează în Home’Bank este un instrument de sănătate financiară dedicat organizațiilor societății civile, care oferă acces la o sursă predictibilă și transparentă de venituri. Mecanismul răspunde și tendinței în creștere a românilor de a dona individual, conform datelor Asociației pentru Relații Comunitare (ARC), care arată că mai mult de jumătate dintre români au făcut donații în ultimele 12 luni, în sprijinul mai multor cauze.
Rezultatele obținute până în prezent confirmă eficiența platformei Donează în Home’Bank: în 2024 s-au strâns 197.000 de euro din peste 15.000 de donații, pentru un număr de 16 organizații non-guvernamentale. În 2025, numărul de ONG-uri înscrise în platformă a ajuns la 18. Sprijinul oferit ONG-urilor de către clienții ING, în prima jumătate a anului 2025, a depășit valoarea din tot anul 2024, respectiv a ajuns deja la 198.000 de euro, în special datorită campaniei de Paște în cadrul căreia ING a dublat donațiile realizate de clienți.
Calendarul de înscriere pentru ediția 2026 Donează în Home’Bank
13 iunie – 4 iulie: Perioada de înscriere a ONG-urilor pentru a strânge fonduri prin platforma Home’Bank
7 iulie – 16 iulie: Perioada de selectare a semi-finaliștilor (30 de organizații, maximum 6/categorie)
21 iulie – 1 august: Perioada de vot intern pentru selectarea finaliștilor (prin votul angajaților ING)
5 august: Anunțarea organizațiilor finaliste și începerea demersurilor de validare
6 august – 30 septembrie: Calificarea organizațiilor în platformă (verificări, onboarding, pregătire campanie)
Decembrie 2025: Lansarea oficială a campaniei de strângere de fonduri în Home’Bank
Decembrie 2025 – Septembrie 2026: Perioada de strângere de fonduri în platformă
Pentru mai multe informații despre eligibilitate, procesul de înscriere și criteriile de selecție, reprezentanții organizațiilor non-guvernamentale pot accesa regulamentul și formularul disponibile AICI.
Investiția ING Bank România în proiecte cu impact în comunitate a ajuns la 7,2 milioane de euro în 2024, cea mai mare sumă alocată până acum, în inițiative de mediu, educație, sănătate financiară.
Articolul Sprijin financiar pentru ONG-uri direct de la clienții ING, prin aplicația Home’Bank apare prima dată în Olt Alert.
Citeste mai mult