Spitalul Județean de Urgență Dâmbovița a reacționat astăzi într-un mod fără precedent, după ce o postare a aparținătorului unui pacient a devenit virală. Conducerea spitalului își prezintă scuzele unui pacient și familiei acestuia, în contextul în care aceștia au adus o serie de acuzații medicului neurolog aflat de gardă în data de 14/15 septembrie. Adesea pacienții, deși apreciază condițiile materiale oferite de unitatea medicală, au sesizări legate fie de profesionalismul cadrelor medicale, fie de modul în care acestea se comportă cu pacienții față de suferința cărora au empatie.
Redăm în integralitate atât mesajul aparținătorilor pacientului care avea nevoie de consult neurologic, cât și mesajul conducerii Spitalului Județean de Urgență Târgoviște
“De la ora 23:30 (de peste 4h) sunt cu tata (în vârstă de 86 de ani) în Spitalul Județean Târgoviște, cu suspiciune de AVC, prin apelarea serviciului 112; cu excepția medicului de UPU, dr Cristina Preda, care și-a făcut rapid treaba, solicitând investigațiile necesare, restul personalului de gardă poate fi caracterizat prin, ,nesimțire și nepăsare,,. Nesimțire și nepăsare sunt cuvintele ce caracterizează ,,promptitudinea,, în rezolvarea cazurilor de urgență. Medic neurolog Istrate, medic de gardă, sunat în prezenta mea, acum 3 minute, nu răspunde la tel. Ori doarme, ori așteaptă să iasă din gardă!!!
Oamenii ăștia, medici, plătiți cu trei-patru mii de euro, nu or avea părinți?
Managerul spitalului știe? Se iau masuri pro promptitudine, profesionalism, empatie, umanitate?
Este ora 4 și 17 min dimineața și acest medic nu este de găsit. Medicul neurolog de gardă. Nu răspunde când îl sună linia de gardă, nu vine sa stea de vorba cu aparținătorii, nu vine nici pe secție
Este ora 5 dimineață și medicul de gardă pe neurologie nu a coborât. Deși a fost sunat insistent. Pentru pacienții pentru care 1 h poate însemna diferența între viață si moarte.
La ora 5:30 dimineață, după insistentele serviciului UPU, telefoane, urcat pe secție de către aparținătorii pacienților (secție încuiată), iese dr. neurochirurg, buimac de somn, și spune ca ,,timpul minim de așteptare este de 6h,, după care ne întoarce spatele și intră înapoi în secția de neurologie.
Up-grade: în jurul orei 6-6:30 dimineață, dr. neurolog Istrate coboară să vadă pacienții din UPU. Întreabă pacientul (pe tata) dacă vrea să plece acasă; tata spune că nu se simte bine, se dispune internarea. 5 min. Atât a durat. Dacă ar fi coborât la UPU când a fost rugat să coboare, acele 5 minute, când ar fi putut să stabilească internare, externare sau tinere sub observație, să vorbească cu aparținătorii, pacienții ar fi fost urcați pe secție, cu tratament stabilit de un medic specialist , aparținătorii nu ar fi stat în picioare peste 7 h, obosiți, epuizați, îngrijorați.
Cred ca astfel de medici fac de râs Spitalul Județean de Urgență Târgoviște, precum și pe acei colegi devotați, umani.
Spitalul este reabilitat, curat, dotat. Merită o resursă umană medicală de calitate. Iar noi, pacienți și aparținători, meritam servicii medicale care sa respecte demnitatea umană!!!” Ana Maria Gheorghe.
“Conducerea Spitalului Județean de Urgență Târgoviște își cere scuze public față de pacientul care a fost consultat cu întârziere de medicul neurolog aflat de gardă
Am aflat cu surprindere de un caz nedorit, care s-a petrecut în noaptea de 14 spre 15 septembrie a.c., în Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean din Târgoviște.
Un pacient în vârstă de 86 de ani, care acuza dureri de cap și amețeli, a fost consultat cu intârziere, din păcate, de către medicul neurolog aflat de gardă în acea noapte.
În urma nemulțumirilor familiei pacientului, am declanșat o anchetă internă și am analizat atent toate amănuntele acestui caz, urmând să dispunem măsurile legale.
Din verificările făcute am aflat că pacientul a fost investigat de către medicul urgentist din cadrul UPU, iar ulterior i s-a efectuat un examen de computer tomograf cerebral, în urma căruia s-a constatat că nu suferise un accident vascular cerebral.
Medicii urgentiști l-au evaluat, monitorizat și investigat amănunțit, pacientul fiind monitorizat continuu.
Medicul neurolog care asigura permanența în acea gardă și-a motivat lipsa din UPU din cauza unor cazuri aflate pe secție.
Considerăm însă că acesta ar fi trebuit să se îngrijească de ambele situații și să acorde atenție, investigațiile necesare și tratamentul adecvat fiecărui caz în parte.
Domnul doctor regretă întârzierea în acordarea consultației pacientului, motiv pentru care își cere scuze public atât dumnealui cât și familiei sale.
În acest moment, pacientul este stabil, cu evoluție favorabilă și primește în continuare îngrijirile necesare, în Secția Neurologie.
Conducerea Spitalului Județean Târgoviște îi roagă pe toți medicii să facă eforturile necesare pentru a-i trata pe oamenii suferinzi atât cu medicamentele de care au nevoie, dar mai ales cu o vorbă bună și multă empatie.
De asemenea, ne dorim ca pacienții să știe că volumul de muncă pe Secția Neurologie este foarte mare, mai cu seamă că des, aici, ne vin pacienți și din județul Prahova, din cauză că la Spitalul Județean din Ploiești NU există medici de gardă pe Secția Neurologie.
Încă o dată, ne cerem scuze pentru problemele apărute, încercăm să fim mai buni cu fiecare zi și vă rugăm să facem eforturi comune pentru binele tuturor.”Cu respect, dr. Claudiu Dumitrescu, Managerul Spitalului Județean de Urgență din Târgoviște
Post-ul Scuzele spitalului față de un pacient! Dotările unității medicale, umbrite uneori de atitudinea personalului! apare prima dată în Gazeta Dambovitei.
Citeste mai mult