• Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
DATA:
17/06/2025
  • Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
TRIMITE MESAJ
  • Acasa
  • Contacteaza-ne
  • Schimb de link-uri
No Result
View All Result
Home Stiri Caras-Severin

S-a stabilit traseul pentru viitoarea centură feroviară a Timișoarei. La doar 18 ani după primul studiu

Ziare Online 24 de Ziare Online 24
17/06/2025
in categoria Stiri Caras-Severin
0
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

CJ Timiș a decis, în sfârșit, traseul pentru centura feroviară a Timișoarei, după ce trei variante erau în analiză de 18 ani. Decizia permite deblocarea documentațiilor necesare, respectiv actualizarea studiului de prefezabilitate și întocmirea celui de fezabilitate. 
Ideea unei centuri feroviare care să ocolească Timișoara și să preia fluxurile de marfă dinspre Magistrala 900, parte a Coridorului IV Pan European, a fost formulată oficial în perioada 2007–2009, când CJ Timiș a comandat un studiu de prefezabilitate. Studiul a fost realizat de SC Longhersin SRL și a identificat trei posibile variante de traseu.
Investiția urmărește să lege mai bine drumurile, calea ferată și aeroportul, astfel încât Timișoara să fie conectată mai eficient atât la rețeaua națională, cât și la cea europeană de transport. Proiectul mai are și rolul de a scoate trenurile de marfă din centrul orașului, pentru reducerea blocajelor și o dezvoltare urbană mai bine organizată în periurbanul Timișoarei.
Deși studiul a fost finalizat și avizat de toate autoritățile relevante, inclusiv de Ministerul Transporturilor și CFR Timișoara, până acum nimeni nu a luat vreo decizie cu privire la traseul centurii feroviare. Între timp, dezvoltările urbane din Dumbrăvița, Sânandrei sau Giarmata au făcut ca două dintre cele trei variante să devină imposibil de implementat, a explicat Loredana Pălălău, arhitectul-șef al județului Timiș.
„Este vorba despre a putea debloca această investiție și sunt două aspecte pozitive, în sensul în care dinamica județului Timiș nu mai permite menținerea a trei culoare. (…) Prima variantă e foarte apropiată de dezvoltările din Dumbrăvița și e aproape imposibil de implementat. Traseul doi era traseul propus în paralel cu autostrada si cu mutarea gării într-o locație nouă de pe Giarmata, iar varianta 3 de traseu este cea care îndeplinește condiția de menținere a gării pe locația din Giarmata și ocolește posibilele zone de dezvoltare din Dumbrăvița și Sânandrei.”, a explicat Pălălău.
Luna trecută, CJ Timiș a organizat o întâlnire cu primarii localităților afectate de trasee și cei de la CFR, iar în urma consultărilor, toată lumea a agreat asupra variantei 3 ca soluție finală. „Acum doi ani am încercat să reluăm procedura pentru studiul de fezabilitate, dar costurile pentru analizarea tuturor celor trei variante erau imense pentru CJT. Decizia și propunerea este de a aproba varianta 3 și de a menține culoarele, pentru că PUG-urile din periurban sunt în actualizare. De exemplu, nici PUG-ul de Dumbrăvița, nici cel de Timișoara nu au prevăzut culoarele de pe varianta 1.”, a mai precizat Loredana Pălălău.
„Nu putem pretinde că suntem o instituție serioasă în momentul în care de 20 de ani ținem trei culoare pentru un obiectiv, că nu suntem noi în stare să ne decidem pe care dintre ele vrem să mergem. În acești 20 de ani am blocat dezvoltarea pe două din cele trei, cel puțin, pentru că atât UAT-urile au proprietăți acolo, cât și privații – și nu pot dezvolta nimic în zona de nord, cea mai interesantă din punctul ăsta de vedere din județul Timiș, pentru că nu ne-am hotărât noi. Am făcut demersurile în ultimele săptămâni, am discutat cu primăriile, cu CFR-ul, am ales practic varianta 3, iar 1 și 2 vor rămâne, de mâine încolo, libere dezvoltării. Așa cred că e normal. Așa trebuie să tratăm și UAT-urile, și privații.”, a concluzionat Simonis.

Citeste mai mult

Articolul precedent

Cod rutier 2025: Ce bandă alegi într-un sens giratoriu? Reguli esențiale pentru circulația corectă

Related Posts

Stiri Caras-Severin

CJ Timiș modernizează drumul spre Țara Făgetului și zona montană cu potențial turistic

17/06/2025
Stiri Caras-Severin

Ioan Popa: Semenicul, Herculane, Clisura și Muntele Mic pot deveni motoare economice!

17/06/2025
Stiri Caras-Severin

Ziua Banatului Montan – marcată, astăzi, și la Parlamentul României

16/06/2025
Stiri Caras-Severin

O nouă reușită medicală în chirurgie la Spitalul Județean de Urgență Reșița!

16/06/2025
Stiri Caras-Severin

Tânăr decedat, după ce s-a prăbușit de pe acoperiș, în Giroc

16/06/2025
Stiri Caras-Severin

Blocaj la Școala 8 din Reșița! Primăria arată cu degetul înspre constructor

16/06/2025

Cele mai recente stiri

  • S-a stabilit traseul pentru viitoarea centură feroviară a Timișoarei. La doar 18 ani după primul studiu 17/06/2025
  • Cod rutier 2025: Ce bandă alegi într-un sens giratoriu? Reguli esențiale pentru circulația corectă 17/06/2025
  • ISJ Buzău va lansa în toamnă, în parteneriat cu Universitatea Petrol-Gaze Ploiești, un program de formare psihopedagogică dedicat tinerilor absolvenți buzoieni 17/06/2025
  • CJ Timiș modernizează drumul spre Țara Făgetului și zona montană cu potențial turistic 17/06/2025
  • „Toată lumea trebuie să evacueze imediat Teheranul” / Trump părăsește G7 din Canada 17/06/2025
  • Trei persoane la spital după o ciocnire între o autospecială de poliție și un autoturism 17/06/2025
  • Cu permisul fals, prin vamă. Un bărbat a trecut de 5 ori prin PTF Borș cu un act contrafăcut 17/06/2025
  • Ioan Popa: Semenicul, Herculane, Clisura și Muntele Mic pot deveni motoare economice! 17/06/2025
  • Fotbal: România, învinsă de Spania cu 3-1, la Campionatul European Under-19 din România 17/06/2025
  • Astăzi au loc evacuări de apa din barajul Paltinu 17/06/2025

Web design by Dianys Holding - realizare website

© 2021 Ziar Online 24. Toate drepturile sunt rezervate. Parteneri: Stiri Transilvania 24Digi Stiri Muntenia 24 Ziare Locale 24

No Result
View All Result
  • Home
  • Stiri Ilfov

© 2021 Ziar Online 24. Toate drepturile sunt rezervate. Parteneri: Stiri Transilvania 24Digi Stiri Muntenia 24 Ziare Locale 24