A ajuns în România încă un tren electric nou. Pe parcursul acestui an, în Timișoara ar trebui să fie livrate cel puțin 3 rame care vor circula spre București și Cluj.
Trenul Alstom face parte din lotul de 37 de rame electrice cumpărate de ARF și, cel puțin momentan, nu s-a stablit traseul pe care va circula. Acum este în probe tehnice.
Rama electrică Alstom Coradia Stream este primul tren fabricat la Bautzen, în Germania, după ce producția a fost mutată din Polonia, de la Katowice.
„În perioada următoare, acest vehicul feroviar va începe testele de anduranță de 2000 de kilometri, care sunt obligatorii pentru orice tren nou înaintea lansării în serviciul comercial cu pasageri. Menționăm că obiectivul de investiții vizează achiziţia a 37 unități multiple electrice feroviare de lung parcurs. Proiectul este fazat, fiind implementat în două perioade de programare financiară: în Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 -2020 (cu plata avansului de 15% din valoarea totală a contractului de furnizare) și în Programul Transport (PT) 2021 -2027”, aflăm de la ARF.
Prin contract au fost stabilite trei rute cu trenuri electrice ce pornesc din Timișoara. Două ajung la București, una prin Arad și Brașov și una prin Caiova. Un alt tren electric va merge din orașul de pe Bega în Cluj Napoca.
„Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, mai explică ARF.
Valoarea investiției în cele 37 de trenuri electrice este de 1,7 miliarde de lei. Toate trenurile electrice noi trebuie să ajungă în țară până în 31 decembrie 2025.
Citeste mai mult