România este pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini
România a fost surclasată pe piața turistică internațională de toate țările europene, inclusiv Albania și Bulgaria, privind numărul de turiști străini care ne-au vizitat. Există riscul ca cei care încă mai vizitează țara noastră să dispară definitiv.
Preşedintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, spune că România este pe ultimul loc în Europa la numărul de turişti străini, în timp ce Albania a fost vizitată de 11 milioane de turişti anul trecut, iar Bulgaria de 13 milioane. În context, acesta a subliniat că România va dispărea definitiv de pe piaţa turistică internaţională dacă ministrul de resort decide să renunţe la târguri.
România de 4 ori mai puțini turiști străini față de Albania
„Astăzi, România este pe ultimul loc în Europa la numărul de turişti străini – 2,5 milioane în 2024, în timp ce Albania a avut 11 milioane, iar Bulgaria 13 milioane! Dacă domnul Miruţă renunţă la aceste târguri, România va dispărea definitiv de pe piaţa turistică internaţională! Iar bugetul de două milioane de euro? Este ridicol! Este un buget de firmă, nu de ţară! Este suficient pentru promovarea într-o singură piaţă, nu în 195 de ţări, din care cel puţin 7 sunt absolut prioritare! Am desfiinţat birourile externe de promovare. Dacă tăiem şi târgurile, mai bine închidem turismul de incoming! O fi şi asta o soluţie Ce ne mai trebuie turişti străini? Să ne plimbăm banii în familie!”, a afirmat Burcea, în comunicat.
Burcea a amintit că ţara noastră nu are o Autoritate Naţională pentru Turism, nu are un secretar de stat de specialitate şi că au fost închise birourile externe de turism.
Potrivit asociaţiei, târgurile de turism reprezintă doar o parte a unui mix necesar de marketing turistic. Astfel, România are nevoie de infotripuri cu tur-operatori străini, care să cunoască ţara şi să o promoveze; burse de turism şi evenimente organizate în colaborare cu ambasadele în pieţele ţintă; promovare digitală şi campanii în mass-media internaţională; participare la principalele târguri internaţionale, care este esenţială şi obligatorie pentru promovarea României ca destinaţie turistică.
Potrivit ANAT, România are nevoie de o actualizare a strategiei de brand de ţară
„Logo-ul cu <<frunza>> nu este greşit, dar poziţionarea, mesajele şi pieţele ţintă trebuie urgent adaptate la realitatea actuală. România are nevoie de un buget anual de minimum 30 de milioane de euro pentru promovare, cercetare de piaţă, angajarea de specialişti şi branding naţional. Numai aşa putem atinge ţinta de zece milioane de turişti străini anual, cu un aport de miliarde de euro în plus la PIB. Turismul este un sector strategic şi de imagine, care atrage nu doar turişti, ci şi investitori”, se mai precizează în comunicatul ANAT. În consecinţă, ANAT reaminteşte Guvernului că turismul de incoming reprezintă o formă de export. „Exact de ce are nevoie România. Să atragă bani în ţară”.
Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Miruţă, a declarat săptămâna trecută, într-un interviu pentru AGERPRES, că participarea la târgurile de turism nu este doar pentru poze ci trebuie să-şi dovedească eficienţa.
Articolul România este pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult