Lucrările de reparații capitale și refacție totală aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul Bănița -Merișor – Crivadia (fir I) înregistrează progrese pe ambele șantiere, cu un stadiu de execuție de 60 la sută între stațiile Merișor și Crivadia, interval care cuprinde inclusiv lucrări pe liniile III și II din stația Merișor, și de 29 la sută între Bănița și Merișor, au informat reprezentanții CFR Infrastructură.
Lucrările sunt finanțate din fonduri de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare a lucrărilor pe întregul interval este anul 2024.
Foto: CFR Infrastructură Timișoara/ Adrian Bodas – Lucrări de reparații capitale și refacție totală pe linia CF Bănița- Merișor – Crivadia
“Pe cele două șantiere feroviare deschise între Bănița – Merișor și Merișor – Crivadia, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare – terasament, prisma căii, material mărunt de cale șină, traverse, aparate de cale, bretele – pe o lungime a traseului de cca 11 km, dar și la instalațiile de semnalizare și centralizare, rețeaua de telecomunicații, poduri/podețe/tuneluri și pasajele la nivel cu calea ferată existente pe întregul traseu. Lucrările de reparații capitale și refacție totală a căii ferate pe intervalul Bănița – Merișor – Crivadia (fir I), care se vor finaliza anul viitor, vor avea un impact direct în creșterea gradului de siguranță feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, în îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură.
Lucrările de reparații capitale/refacție se execută, la ora actuală, pe următoarele zone kilometrice:
– între stațiile Bănița – Merișor (fir I), km 67+620 – 62+150
– între stațiile Merișor – Crivadia (fir I), km 61+300 – 57+185
–stația CF Merișor, km 62+150 – 61+300, liniile III (fir I) și II (fir 2)
Trenurile de călători circulă doar pe FIRUL II (din ambele sensuri) și cu restricție de viteză, în zona șantierelor deschise pe firul I, între Bănița – Merișor, km 67+620 – 62+150 și Merișor – Crivadia, km 62+150 – 57+185!
“Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat și îi asigurăm că aceste lucrări sunt necesare pentru creșterea gradului de siguranță trasportul feroviar de călători și mărfuri!”, au mai transmis reprezentanții CFR Infrastructură.
Tot pe raza SRCF Timișoara se desfășoară, în prezent, și lucrările de tip Qiuck Wins, finanțate din fonduri nerabursabile PNRR, pe intervalul Livezeni -Lunca Jiului-Petroșani -Petroșani Triaj-Bănița (12,648 km), lucrări care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză tot până în anul 2024, iar, potrivit celor de la CFR, stadiul de execuție pe cele cinci loturi întregistrează procente de 10 la sută – 86 la sută.
Acest articol Reparații capitale pe linia de cale ferată Bănița – Merișor – Crivadia. Stadiul lucrărilor, de la 29 la sută, la 60 la sută a aparut prima data in Servuspress.
Citeste mai mult