Procedura de restructurare urbană va fi actualizată de către Primăria Timișoara. În prezent, aproape 530 de hectare sunt prevăzute pentru urbanizare.
Primăria Timișoara anunță că propune o variantă actualizată a procedurii de restructurare urbană, care integrează propunerile formulate de mediul de afaceri și de comunitate în cadrul unor serii de discuții. Documentul va sta la baza modului în care va fi permisă transformarea fostelor zone industriale în cartiere pentru locuit.
„Timișoara are sute de hectare de teren în fostele zone industriale, care azi stau nefolosite. În următorii ani, aceste locuri se vor transforma în cartiere noi. Chiar dacă sunt în mare parte proprietăți private, pentru noi, ca administrație, contează ca oamenii care vor locui acolo să aibă tot ce le trebuie: grădinițe, școli, parcuri sau legături bune la transportul. Suntem conștienți că este vorba despre un demers nou, un proces prin care nu am trecut nici noi ca administrație, și nici partenerii noștri. De aceea, am ascultat cu atenție toate punctele de vedere și am ajustat procedura ca să răspundem cât mai bine nevoilor de dezvoltare ale Timișoarei”, a declarat Paula Romocean, viceprimarul Timișoarei.
Proiectul de hotărâre detaliază toate etapele procedurii: de la negocierea investitorului cu o comisie a primăriei, care include elaborarea unui masterplan, la Planul Urbanistic Zonal de restructurare. Forma finală este analizată și aprobată de către Consiliul Local Timișoara și se concretizează într-un contract de restructurare urbană.
„Procedura de restructurare este obligatorie conform prevederilor din PUG pentru transformarea fostelor zone industriale. În prezent, aproape 530 de hectare sunt prevăzute pentru urbanizare – echivalentul a 6,5% din intravilanul municipiului”, a informat Primăria Timișoara.
Proiectul de hotărâre va fi dezbătut public, luni, 12 mai, la ora 16.00, în sala de Consiliu a Primăriei Timișoara, Bd. C. D. Loga, nr. 1, etaj 1. Persoanele care doresc să participe la dezbatere se pot înscrie online la adresele [email protected] și [email protected] sau fizic la Camera 12, până la data de 09 mai, ora 12.00, precizând: nume, prenume, calitatea în care participă (în cazul în care reprezintă o organizație sau altă persoană), dacă doresc sau nu să ia cuvântul, precum și propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare pe care urmează să le pună în discuție. Participanții la dezbatere care se înscriu la cuvânt își vor susține punctele de vedere exclusiv pe marginea proiectului de hotărâre. Durata limită de exprimare a punctelor de vedere este de 3 minute pentru fiecare participant.
Proiectul de hotărâre poate fi consultat AICI!
Citeste mai mult