Autoritățile din județul Mureș au anunțat un program extins de lucru pentru eliberarea actelor de identitate. Cei care au buletinele expirate ori nu le-au ridicat încă de la serviciile de evidență a populației pot face acest lucru la sfârșit de săptămână.
Toate cele 17 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județ, dar și Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș vor avea program normal de lucru sâmbătă, între orele 08:00 – 16:00, iar duminică, 18 mai 2025 (ziua votului): între orele 07:00 – 21:00.
Este important de menționat că pentru depunerea documentelor în vederea obținerii unui nou act de identitate nu este necesară programarea prealabilă. Accesul la ghișee este liber, iar solicitările vor fi soluționate în regim operativ, cu prioritate acordată situațiilor urgente.
Vor fi soluționate cu prioritate absolută cererile pentru eliberarea actelor de identitate în următoarele cazuri:
Expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate;Pierderea, furtul sau distrugerea acestuia;Deteriorarea severă a documentului;Anularea actului de identitate deținut.
Totodată, cetățenii care au deja depus cereri și ale căror documente de identitate au fost emise, dar nu au fost încă ridicate, sunt îndemnați să se prezinte în cel mai scurt timp posibil la sediile serviciilor publice comunitare locale pentru a intra în posesia actelor. Numai în acest mod pot fi siguri că vor putea vota duminică.
Pentru a evita aglomerația din ultima clipă, cetățenii sunt sfătuiți să își verifice din timp valabilitatea actelor de identitate și, dacă este cazul, să se prezinte la ghișeu înaintea zilei de duminică.
Foto: caracter informativ
Citeste mai mult