Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, împreună cu polițiștii SICE, au efectuat cinci percheziții la sediile unor firme și la domiciliul unei persoane din Cluj, Timiș și Ilfov, într-o anchetă privind modul în care au fost gestionate deșeurile rezultate din demolarea stadionului „Dan Păltinișanu”.
Cercetările vizează infracțiuni legate de gestionarea deșeurilor, fals intelectual și fals în declarații.
„Din actele dosarului a rezultat faptul că o societate comercială a desfăşurat, începând cu data de 12.09.2024, activităţi privind participarea la licitaţia publică şi obţinerea contractului pentru lucrări de demolare construcţii a Stadionului Dan Păltinişanu din Timişoara, în urma cărora au fost comise mai multe infracţuni privind regimul deşeurilor şi infracţiuni de fals.”, se arată în comunicatul Parchetului General.
Procurorii susțin că firma care a demolat stadionul ar fi permis unor primării să preia bunuri rezultate din demolare, încadrate ca deșeuri, la valoare simbolică, iar deșeurile de pământ și piatră ar fi fost transportate de operatori neautorizați și ulterior abandonate sau ascunse, încălcând normele de mediu. În urma perchezițiilor au fost ridicate documente contabile și alte acte pentru analiză.
Poziția CJ Timiș
CJ Timiș a transmis că atribuirea contractului firmei SMZ Impex, din Cluj, a respectat procedura legală: evaluarea tehnică a ofertelor a fost realizată de vechea administrație, iar cea financiară de conducerea actuală. Contractul a fost câștigat de oferta cu cel mai mic preț și validat de CNSC și instanțe. Executantul avea obligația de a respecta legislația de mediu și deșeurile.
În ce privește scaunele de pe stadion, 13.000 dintre cele 32.400 au fost declarate reutilizabile și redistribuite „în baza solicitărilor venite din partea mai multor primării, nu doar din județul Timiș”, scopul fiind „ca o parte din istoria acestui stadion să nu se șteargă”.
„În urma celor menționate anterior și conform notei de renunțare prin care aceste bunuri au fost transferate către UAT-uri, s-a realizat o economie de aproximativ 500.000 de lei, pentru că acești bani nu au mai fost plătiți către compania care a demolat stadionul pentru demontare și transport la centre autorizate.”, mai susțin reprezentanții CJT.
Alte bunuri în stare bună – nocturna și turnicheții – au fost transferate către instituții publice, precum Inspectoratul de Jandarmi Timiș, Primăria Reșița și Primăria Bozovici.
Licitația pentru demolare a fost lansată anul trecut, SMZ Impex fiind desemnată câștigătoare. Contractul, în valoare de aproximativ 12 milioane de lei, a fost semnat în ianuarie 2025. Demolarea stadionului este acum finalizată.
Citeste mai mult