CFR a decis să mențină, deocamdată, deschisă pasarela la Gara Timișoara Nord. Specialiștii caută soluții pentru ca oamenii să poată ajuge ușor din Blașcovici în zona stației CF.
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, solicitase CFR Infrastructură să nu închidă pasarela. Express de Banat a cerut un punct de vedere conducerii CFR, iar acum aflăm că pasarela este încă la dispoziția publicului.
„SRCF Timișoara conștientizează faptul că pasarela pietonală din zona Gării de Nord Timișoara reprezintă o structură indispensabilă pentru siguranța și mobilitatea cetățenilor, dar totodată suntem convinși că demolarea actualei pasarele și construirea uneia noi, este o investiție aliniată obiectivelor naționale și europene privind dezvoltarea infrastructurii feroviare și urbane. În acest moment, pasarela este deschisă pentru tranzitarea publicului și va rămane astfel până la gasirea unei soluții optime, stabilită de comun acord între SRCF Timișoara, proiectant, constructor și reprezentanții Primăriei Timișoara. Efortul părților implicate va avea în timp un beneficiu major prin darea în folosință a unei pasarele moderne, cu o arhitectură distinctă, integrată mult mai bine in peisajul urban”, a transmis pentru Express de Banat CFR Infrastructură Timișoara.
Între timp, autoritățile locale au anunțat că vor introduce un microbuz care să facă legătura între Ronaț și Gara de Nord.
„Am aprobat linia microbuz 5B, care va asigura legătura între Ronaț – pasajul Jiul – Gara de Nord. Deși am solicitat oficial CFR Infrastructură să sisteze demolarea pasarelei care leagă Blașcovici de Gara de Nord până când asigură o soluție pentru pietoni, nu am primit niciun răspuns clar de la București, de la conducerea centrală CFR. Investiția lor de modernizare a liniilor va continua, dar nu știm de când vor asigura traversarea pentru pietoni. Timpul trece, iar timișorenii au nevoie de soluții reale. Ne-am mobilizat, am aprobat noi linia de microbuze și suntem pregătiți să le introducem rapid pe traseu”, a afirmat Ruben Lațcău.
Dezmembrarea pasarelei este o etapă necesară pentru continuarea lucrărilor în zona Gării de Nord Timișoara și a modernizării liniei CF Timișoara Este – Ronaț Triaj. Stadiul proiectului era, la final de iunie, de 16%.
Între timp, aflăm de la Ministerul Transporturilor că proiectul de modernizare a căii ferate ce traversează Timișoara nu va mai primi finanțare din PNRR. Urmează să treacă pe altă sursă, cum ar fi Programul de Transport.
Modernizarea căii ferate Timișoara Est – Ronaț Triaj, de 14 kilometri, costă 1,4 miliarde de lei și face parte din tronsonul Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. Termenul de finalizare este anul 2026.
Citeste mai mult