Puține ramuri ale industriei de entertainment sunt atât de competitive ca și cea a jocurilor de noroc, în special cele online. Promovarea jocurilor de noroc este reglementată strict, ele neavând acces la unele canale tradiționale, drept pentru care au avut nevoie de un anumit nivel de creativitate pentru a gândi strategii care funcționează. Iar unele dintre strategiile lor se pot adapta ușor unor domenii complet diferite cu un pic de creativitate. Iată câteva dintre ele.
Gratuități
Oamenilor le plac lucrurile gratuite – acest lucru este valabil în fiecare domeniu. Iar cazinourile folosesc din plin această iubire pentru gratuități pentru a atrage jucători noi și pentru a-i menține interesați pe cei existenți.
Gratuitățile se pot folosi în domenii precum furnizarea de produse și servicii sub forma unor perioade cu abonament gratuit, de exemplu, sau produse gratuite livrate periodic pentru clienți care depășesc un anumit rulaj sau comandă regulat o perioadă îndelungată.
Gratuitățile de genul pixuri, calendare sau agende, care erau la modă acum câțiva ani, nu mai funcționează, în schimb.
Recompense pentru fidelizare
O altă strategie care se folosește destul de des în cazinourile online este implementarea unor programe de recompense pentru jucătorii fideli, în stil VIP Casino. În funcție de timpul petrecut ca jucător activ sau în funcție de rulaj, acești clienți primesc tratament preferențial, oferte exclusive și diferite tipuri de recompense, de la condiții mai avantajoase la depuneri și retrageri sau cadouri de toate felurile.
Fidelizarea clienților este la modă în retail sub forma unor carduri de fidelitate, de exemplu, dar se poate implementa și în alte domenii. Un en gros, de exemplu, poate oferi o reducere suplimentară sau produse gratuite clienților care depășesc un rulaj prestabilit, iar furnizorii de servicii pot recompensa clienții lor fideli prin servicii suplimentare fără niciun cost sau prioritate la servire sau suport.
Prelucrarea datelor
Trăim în era datelor: tot ce facem, mai ales pe internet, lasă o urmă digitală de date care se poate prelucra, iar în sumedenia datelor prelucrate se pot găsi tendințe. Cazinourile folosesc aceste tendințe pentru a dezvolta oferte noi, mai atractive pentru jucătorii lor – și același lucru se poate face și în multe alte domenii.
Tendințele volumului de vânzări pot indica o sezonalitate a produselor, ceea ce poate ajuta companiile să-și constituie stocurile mai eficient sau să-și stabilească promoțiile în cunoștință de cauză. Pe de altă parte, o creștere a întârzierii plăților care e constantă în cazul unui client poate determina un comerciant să fie mai atent la comenzile unor anumiți clienți pentru a preveni pierderile. Datele sunt acolo, ele trebuie doar prelucrate.
În concluzie
iGaming, industria jocurilor de noroc online, este printre cele mai competitive domenii în lumea afacerilor, cu multe restricții și reglementări. Strategiile dezvoltate de operatorii de jocuri de noroc pot fi utile în multe alte domenii.
Citeste mai mult