O soluție controversată: China a bărbierit munții pentru a face loc unei autostrăzi. În loc să foreze tuneluri, inginerii chinezi au decis să taie pur și simplu fețele munților pentru a construi noua autostradă Lu’an Expressway în provincia montană Guizhou. Metoda controversată a stârnit dezbateri aprinse pe rețelele de socializare, unii fiind uimiți de ingeniozitatea proiectului, iar alții criticând impactul negativ asupra mediului.
Un coșmar pentru navetiști, un „sacrilegiu” pentru ecologiști
Provincia Guizhou este formată în proporție de 92% din munți și stânci, ceea ce o transformă într-un peisaj superb pentru fotografii, dar un adevărat coșmar pentru șoferi. Proiecte de infrastructură, precum podul Huajiang Grand Canyon Bridge, cel mai înalt din lume, sunt menite să îmbunătățească condițiile de transport. Totuși, criticii susțin că soluțiile alese de ingineri sunt prea drastice.
Deși oficialii susțin că nu au avut de ales și că tăierea munților a fost singura soluție pentru a construi șoseaua, mulți sunt de părere că existau alternative mai blânde cu mediul. Dezbaterile au pus față în față admirația pentru ingeniozitatea chineză cu îngrijorarea față de „desfigurarea” peisajului montan.
Proiecte impresionante, dar costisitoare pentru natură
Acest proiect se adaugă altor exemple de infrastructură chineză la scară masivă, cum ar fi autostrada construită deasupra unui râu sau spectaculosul pod suspendat cu aspect periculos. Toate aceste construcții demonstrează o dorință de a depăși orice obstacol natural, ridicând însă întrebări serioase despre costul pe care îl plătește mediul înconjurător pentru progres.
Articolul O soluție controversată: China a bărbierit munții pentru a face loc unei autostrăzi apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult