Morning Midas, cu peste 3.000 de maşini chinezeşti la bord, o mare parte dintre care ar fi fost electrice, a luat foc în largul Oceanului Pacific. Compania operatoare a navei a anunţat că incendiul ar fi pornit din zona în care erau stocate maşinile electrice, iar echipajul a încercat să stingă incendiul cu sistemele de la bord, însă nu a putut-o face.
Nava comercială Cosco Hellas, care trecea pe alături, a luat echipajul de pe Morning Midas la bordul său, marinarii deplasându-se cu o barcă de salvare. Se pare că nici până în aceste momente, la mai bine de 36 de h distanță de la startul incendiului, nimeni nu mai încearcă să stingă focul. De asemenea, au apărut între timp noi informaţii despre nava arzândă.
Reamintim că nava a luat foc departe în ocean, la 500 km de insula Adak şi 1.900 km de portul Anchorage din Alaska. La bordul navei se află cu exactitate 3.048 automobile în total, dintre care doar 70 sunt pur electrice, iar altele 681 sunt plug-in hibride, scrie piataauto.md.
Combustibil suficient la bord cât să alimenteze incendiul
Nava de 183 metri lungime continuă să ardă până în prezent, cu fum dens ieşind din ea, fără flăcări vizibile în exterior. Din cauza distanţei mari faţă de ţărm, era imposibilă organizarea unei operaţiuni de stingere a incendiului. Nava are și combustibil la bord, care poate fi un pericol atât pentru alimentarea incendiului cât şi în eventualitatea scufundării. Circa 350 de tone de gaz lichefiat se află la bord, iar pe lângă asta, alte 1.530 tone de păcure cu conţinut redus de sulf (VLSFO).
Deocamdată, incendiul e monitorizat periodic pe cale aeriană, iar nava e lăsată să ardă. Paza de Coastă americană menţionează că nu ştiu exact care e intensitatea actuală a incendiului de la bord, dar nava încă mai generează cantităţi mari de fum.
Citește și: O navă cu 3.000 de maşini la bord, dintre care 800 electrice, a luat foc în Pacific
Citeste mai mult