Ministrul Transporturilor dă asigurări că modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad nu va rămâne fără finanțare. Unele loturi, ce nu vor fi gata la timp, schimbă doar sursa.
Lucrările pe cele 4 loturi ale tronsonului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad au obținut finanțarea prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Însă unele șantiere au demarat târziu, cum este cel de pe sectorul Caransebeș – Lugoj. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că investițiile vor continua, chiar dacă se va schimba sursa de unde vin banii.
„Dacă vorbim despre calea ferată de la Caransebeș la Arad, poate unele tronsoane nu vor fi finalizate până în vara anului viitor. Asta nu înseamnă că aceste lucrări nu vor fi finanțate în continuare pe Programul de Transport. Pe mine nu mă interesează de unde vin banii și care e sursa, că e din PNRR sau din Programul de Transport, mă interesează să se facă acele proiecte și să nu se piardă niciun euro”, a declarat, la Timișoara, Sorin Grindeanu.
Pe lotul 1 Caransebeș – Lugoj, execuția nu a demarat, se fac numai lucrări pregătitoare, stadiul fiind de 1%. Lotul 2 Lugoj – Timișoara Este este cel mai avansat, cu un procent de realizare de 30%, la finalul lunii trecut. Șantierul lotului 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj a ajuns la 16%, la începutul lunii mai. Modernizarea lotului 4 Ronaț Triaj – Arad este acum la stadiu de 15%.
Tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad are 162 de kilometri, iar investiția în reabilitarea lui se ridică la 8,7 miliarde de lei.
Citeste mai mult