Proiectul de modernizare a sectorului de cale ferată care străbate Timișoara a ajuns la aproximativ 16%. Lucrările de 1,4 miliarde de lei avansează.
Reabilitarea tronsonului feroviar Timișoara Est – Ronaț Triaj au început în 2 august 2024. Investiția cuprinde 14 kilometri de cale ferată care traversează orașul de pe Bega.
„Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare pe lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj, continuă cu o serie de lucrări între stațiile Timișoara Nord și Timișoara Est, printre care amintim: săpături rampă încărcare-descărcare; pregătirea zidurilor de sprijin a rampei de încărcare-descărcare; relocarea rețelei de gaz și termoficare; demontare stălpi FOA (fibră optică aeriană); lucrări de colectare și evacuarea apelor; baterea de palplanșe Pasaj Gheorghe Lazăr. Reamintim că acest proiect reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din vestul României, contribuind la dezvoltarea economică și la creșterea mobilității în regiune”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
În martie, echipele antreprenorului au montat pe Pasajul Popa Șapcă un imens tablier metalic pentru dublarea liniei CF. Tot anul acesta, a început și demolarea pasarelei pietonale de lângă Gara Timișoara Est. Va fi construită una nouă, care va avea inclusiv lift pentru persoanele cu dizabilități.
Termenul de finalizare este sfârșitul anului 2026, finanțarea fiind prinsă în PNRR. Odată modernizată linia, trenurile de călători vor putea circula cu o viteză de 160 km/h. Sectorul face parte din tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad.
Lucrările de modernizare a căii ferate din Timișoara
Lucrările de modernizare a căii ferate din Timișoara
Lucrările de modernizare a căii ferate din Timișoara
Sursa foto: CFR Infrastructură Timișoara
Citeste mai mult