Conducerea efemeră a Craiovei nu a înțeles nici până acum că un oraș nu trebuie tratat ca o moșie politică, un oraș nu se administrează prin decizii unilaterale luate doar pentru a mai stoarce niște bani de la cetățeni, cum s-a întâmplat zile trecute cu regulamentul care introducea taxa pentru un loc rezidențial de parcare. Astfel de decizii care îi vizează direct pe craioveni nu pot fi luate decât în consens cu aceștia!
Un proiect făcut pe genunchi, care nu vine cu soluții pentru a rezolva una dintre problemele stringente cu care se confruntă orașul – lipsa locurilor de parcare, nu poate fi pus în aplicare doar pentru că a fost postat într-un colț pe site-ul primăriei și apoi votat de majoritatea de partid.
Aceasta nu poate fi considerată o dezbatere, cum nici modul în care sunt prezentate și apoi votate taxele și impozitele craiovenilor sau bugetul nu poate fi considerat dezbatere publică. Consilierii locali AUR nu au girat Regulamentul privind taxa de parcare rezidențială și au fost împotriva majorării impozitelor, o decizie luată la nivel central de actuala coaliție de guvernare. Nu prin majorări de taxe și impozite se reduce deficitul, ci prin măsuri care să stimuleze economia, care să sprijine IMM-urile, nu să le îngroape.
Regulamentul parcărilor rezidențiale, un haos administrativ pe nervii și banii craiovenilor
Ceea ce s-a întâmplat la Craiova săptămâna trecută, toată această agitație creată de atribuirea locurilor rezidențiale de parcare, nu este decât o mostră de haos administrativ pe nervii și banii cetățenilor.Fără a le oferi craiovenilor locuri noi de parcare (asfaltarea parcărilor deja existente nu aduce locuri în plus), conducerea primăriei s-a gândit că nu ar strica un ban în plus la buget, pentru că și în 2026 e nevoie de paranghelii, de luminițe și butaforii. Așa că nu a mai stat pe gânduri și fără o consultare reală cu craiovenii a mai introdus o taxă de parcare pe lângă cea deja existentă și plătită de toți șoferii. Sau poate totul a fost doar un test, pentru a vedea cum reacționează cetățenii la o nouă taxă sau cum stau cu nervii când se lovesc din nou de o aberație administrativă: o dublă taxare pentru aceleași locuri de parcare.
Craiovenii nu au văzut până acum niciuna dintre cele cinci parcări supraetajate promise de prin 2020, în schimb s-au trezit cu o nouă taxă!
Craiovenii nu au văzut până acum niciuna dintre cele cinci parcări supraetajate promise de prin 2020, în schimb s-au trezit cu o nouă taxă! Lucru cu care nu au fost de acord. Ca să ceri o astfel de taxă trebui să știi exact câte locuri de parcare există pe domeniul public, câte mai pot fi amenajate și zonele exacte, câte autoturisme dețin craiovenii, unde există un deficit de locuri raportat la numărul de locuințe. Mai întâi trebuie să vii cu investiții, să oferi soluții și abia apoi să ceri o taxă.Craiovenii știu acest lucru și au și cerut Revizuirea completă a HCL Craiova nr. 419/2025 privind regimul parcării rezidențiale, printr-o petiție care a fost semnată până acum de 1.000 de oameni. Un demers pe care îl susțin!
Motivele invocate în petiție sunt bine justificate și demonstrează că intenția conducerii primăriei nu a fost să rezolve problema locurilor de parcare, ci doar să mai încaseze o taxă în plus de la craioveni. În lipsa unei fundamentări publice detaliate și a unui studiu de impact socio-economic transparent, din care să rezulte necesitatea măsurii, alternativele analizate și efectele reale asupra diferitelor categorii de utilizatori ai domeniului public, acest Regulament nu aduce decât un bir în plus craiovenilor.Solicit o dezbatere reală cu toate Asociațiile de Proprietari, cu firmele care sunt afectate de această decizie, pentru a găsi împreună soluții concrete și a întocmi o strategie care să rezolve problema locurilor de parcare! Altfel, ne vom tot învârti în acest haos administrativ de pe urma căruia singurii care suferă sunt craiovenii plătitori de taxe și impozite.
Citeste mai mult