Modernizarea sectorului de cale ferată Timișoara – Arad, lung de 50 de kilometri, a ajuns la 15%. Acum se lărgește un pasaj important, de pe drumul național.
Lucrările la pasaj afectează și traficul rutier. S-au instituit restricții și vor dura până în noiembrie.
„Pe DN 69 Timișoara – Arad, la Șagu, au început lucrări de refacere și lărgire a pasajului superior de cale ferată, iar traficul se desfășoară alternativ, dirijat prin semafoare. Lucrările au termen luna noiembrie 2025 și sunt executate numai pe timpul zilei”, este anunțul DRDP.
„Aceste lucrări, conform soluției tehnice propuse, vizează execuția elevației culeelor și a zidului de sprijin, și este unică pe toată înălțimea, care este de aproximativ 7 metri. Această structură proiectată va asigura continuitatea drumului național DN69, printr-un pasaj inferior sub cele 2 linii CF proiectate”, ne-au explicat cei de la CFR Infrastrutură Timișoara.
Sectorul face parte din tronsonul de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Linia se va dubla și va permite trenurilor de călători să circule cu 160 km/h, iar celor de marfă cu 120 km/h. Investiția se ridică la 2,2 miliarde de lei.
„Proiectul presupune modernizarea și dublarea a 48 de kilometri de linie simplă existentă. Traseul include un pod de cale ferată din oțel peste râul Mureș, cu o lungime de 630 de metri, cu nouă deschideri de 50 de metri și o deschidere în arc de 180 de metri. Proiectul include și construcția a 4 poduri de cale ferată în structură mixtă (oțel și beton) cu o lungime maximă de 21 de metri, 4 treceri de cale ferată supraterane și modernizarea a 6 gări existente”, se arată pe site-ul firmei care a primit contractul.
Tronsonul face parte din una dintre cele mai importante linii de cale ferată din România și va consolida Coridorul Rin-Dunăre din cadrul rețelei de transport TEN-T, care are ca scop creșterea mobilității sustenabile și a interconectării pentru mărfuri și persoane în cadrul Uniunii Europene.
Citeste mai mult