Universitatea Politehnica Timișoara a inaugurat miercuri un laborator modern de neuromarketing, în cadrul Facultății de Management în Producție și Transporturi.
Neuromarketingul este domeniul care studiază reacțiile oamenilor atunci când văd reclame, produse sau mesaje, folosind tehnologie avansată. Prin echipamente precum „eye tracking” (care urmărește mișcarea ochilor), EEG (care măsoară activitatea creierului) sau FNIRS (care arată cum circulă sângele în anumite zone ale creierului), cercetătorii pot înțelege mai bine cum gândim și ce ne influențează deciziile.
Laboratorul a costat aproximativ 200.000 de euro și face parte dintr-un proiect european în valoare de peste 470.000 de euro. În cadrul proiectului, sunt implicați și elevi de la Colegiul „Ion I.C. Brătianu” din Timișoara și Liceul „Nikola Tesla” din Vârșeț, precum și 50 de profesori din licee.
Managerul de proiect, Sabina Potra, a explicat că în laborator se vor putea face cercetări nu doar în marketing, ci și în educație, medicină, dezvoltarea de produse sau urbanism.
Pe lângă echipamentele de neuromarketing, au fost cumpărate și laptopuri, videoproiectoare, tablă inteligentă și mobilier, astfel încât laboratorul să poată fi folosit atât pentru cercetare, cât și pentru activități educaționale moderne.
Citeste mai mult