IQ Digital a ajuns la Timișoara. Specialiștii au discutat despre drumul pe care trebuie să îl urmeze orașele pentru a deveni digitalizate.
Proiectul, dezvoltat într-o abordare 100% originală, își propune să ofere IMM-urilor din România resurse valoroase și practice de know-how de la experți în digitalizare și tehnologie globali și locali, instrumente utile pentru accelerarea digitalizării în business, dar și oportunități de networking și new business.
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, s-a aflat și el pe scenă și a vorbit despre pașii pe care i-a făcut administrația locală pentru a transforma orașul într-un smart.
„Acum toată lumea are mail. Am spus: acum nu ne mai trimitem între noi adrese interne, că așa se făcea în 2020. Acum trimitem mailuri. Am început cu lucruri mici: am introdus carduri personalizate pentru imprimante. Până atunci, fiecare avea în birou o imprimantă. În 3 luni a scăzut volumul de hârtie folosită în primărie cu 50%. Apoi am trecut de la o centrală analogică de telefonie la una digitală și am văzut câți cetățeni sună și de câte ori se răspunde la telefon”, a spus Dominic Fritz.
De la dezbateri nu putea lipsi Universitatea Politehnica Timișoara, care este extrem de digitalizată. Rectorul ei a identificat unele probleme ce trebuie depășite pentru ca și populația să intre în sfera digitală.
„Problemele apar între cetățeanul fizic și cel virtual, unde, în unele cazuri, dacă popoulația nu e educate în ceea ce înseamnă digitalizare, noi putem să le punem la dispoziție o sută de mii de instrumente, nu vor face asta. Aici pot interveni parțial universitățile, dar mai mult învățarea continuă, care poate fi făcută în universități, în companii”, a subliniat Florin Drăgan, rectorul UPT.
Un alt aspect dezbătut a fost intrarea inteligenței artificiale în toate aspectele vieții.
„Va fi o reflecție asupra modului în care platformele digitale încă învață și se dezvoltă și care vor fi implicațiile pentru noi toți. Voi începe mai întâi cu munca. Cum intră IA în instrumentele Google și Microsoft și ce ar putea însemna aceasta pentru locurile noastre de muncă. Apoi mă voi uita la alte produse precum YouTube, TikTok pentru a reflecta la ceea ce fac oamenii cu timpul lor. Voi încheia gândindu-mă la 5 lecții cheie pentru oricare dintre noi ca lideri”, a punctat pentru IQ Digital Bruce Daisley, ex-vicepreședinte Twitter/Ex-YouTube.
Summitul IQ Digital a avut loc în Sala Mare a Teatrului Național Timișoara și toate locurile au fost ocupate.