Înșelătorii prin telefon în Satu Mare! Un nou tip de înșelăciune telefonică începe să circule agresiv, iar modul în care acționează escrocii arată o profesionalizare îngrijorătoare. Marcela Papici a povestit cum a fost ținta unei tentative elaborate de fraudare, în două etape, cu apelanți care cunoșteau date personale și foloseau un limbaj impecabil.
Totul a început când un bărbat „educat, coerent și foarte sigur pe el”, a sunat-o și s-a prezentat drept angajat al Bursei de Valori. Acesta i-a spus că ar avea de revendicat 14.000 de lei, bani proveniți din dividende pentru niște acțiuni vechi, cumpărate fie de ea, fie de cineva din familie. Bărbatul îi știa numele, orașul și domeniul în care lucrează. Faptul că apelanții cunosc date personale, vorbesc cursiv, oferă sume exacte și coordonează apelurile pe parcursul a două zile arată o metodă de fraudare profesionistă, bine pusă la punct.
,,Acești indivizi joacă în „liga mare”. Nu sunt niște borfași, găinari, inculți, dimpotrivă! Și e foarte ușor să le cazi în plasă”, spune Marcela Papici.
Mesajul transmis:
Aseară, în jurul orei 17.00, primesc un telefon de la un domn (mi s-a adresat pe nume, știa orașul de unde sunt și domeniul în care activez) care pretindea că este de la „Bursa de Valori” și care mi-a vorbit despre o sumă de 14.000 de lei ce urma să fie lichidată dacă nu o revendic. Suma ar fi reprezentat dividende primite pentru niște acțiuni cumpărate foarte demult de mine sau de cineva din familie.
Omul era citit, educat, nu se bâlbâia, foarte sigur pe el. Eu, suspicioasă, pun întrebări suplimentare, la care nu răspunde, pretinzând că el este un simplu angajat și nu are toate detaliile, iar scopul apelului este doar să afle de la ce bancă vreau să fiu sunată pentru a încasa banii. I-am indicat banca. A mulțumit și a închis.
Astăzi, în jurul orei 11.00, primesc un apel scurt de la un număr de mobil. Nu apuc să răspund și sun înapoi. O voce de femeie răspunde: „Banca X” (cea pe care o indicasem eu, ieri). Continuă cu numele meu și cu aceeași sumă menționată de domnul de ieri, susținând că mi-ar fi intrat în cont.
Automat mi s-au aprins toate beculețele și mi s-a confirmat ceea ce ieri îmi era 95% sigur: fraudă! I-am spus femeii că acest lucru, să îmi intre bani în cont fără să știu, nu este posibil, deoarece văd toate mișcările din cont în aplicație. I-am spus că știu că urmează să-mi ceară datele bancare și că este clar o fraudă.
A urmat o serie de înjurături pe care nu le pot reproduce. Am închis telefonul. M-a mai sunat de exact șapte ori până am reușit să blochez numărul. Se pare că este o nouă metodă de fraudare! Am ales să scriu despre ea pentru că mi se pare că acești indivizi joacă în „liga mare”. Nu sunt niște borfași, găinari, inculți, dimpotrivă! Și e foarte ușor să le cazi în plasă.
Citeste mai mult