Dezvoltarea sistemului de transport local rămâne o prioritate a administrației locale lugojene, care şi-a propus să extindă acest serviciu şi în afara orașului.
Societatea Transport Local Lugoj, a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă în ultima perioadă, mai ales după apariția autobuzelor electrice.
După ce a pornit de la trei autobuze cu motoare diesel și un microbuz, precum și de la 7.934 de kilometri parcurși în oraș, în acest moment, în urma implementării transportului cu cele 9 autobuze electrice, noua societate a ajuns la 10.000 – 12.000 de kilometri parcurși.
De asemenea, sunt 700 de elevi abonați lunar, circa 150 – 200 de pensionari şi o serie de contracte cu diverse societăți private. Cea mai lungă și mai solicitată rută este cea dintre Cartierul J.C. Drăgan (ITL) și Tirol, pentru care sunt prevăzute 9 curse.
„Există două proiecte europene în derulare, prin care ne mai vin șapte autovehicule, trei autobuze electrice și și patru microbuze, dar și două proiecte de extindere externă, unul cu comuna Coșteiu, iar celălalt, de patru microbuze, cu Victor Vlad Delamarina. După cum am discutat cu primarii de acolo și la ei și la ei prioritari sunt elevii. Am avut și o solicitare să încercăm un program pilot pe partea de week-end, dacă va fi un număr mare de cereri, dar e necesar să ținem cont de faptul că transportul în comun trebuie să fie sustenabil”, a subliniat Alin Năfărean, directorul societății Transport Local Lugoj.
Referindu-se la același subiect, primarul Călin Dobra precizat, la rândul său, că sistemul de transport în comun este o prioritate a administrației locale, urmând să fie modernizate stațiile de autobuz, apoi implementat sistemul de management al traficului.
Citeste mai mult