Prima ciclodrezină turistică din Valea Jiului, care va circula pe calea ferată îngustă dintre fosta Exploatare Minieră Petrila și Mina Lonea, a fost lansată. Cei care vor vizita zona vor avea prilejul să facă o plimbare inedită cu vehiculul, asemănător cu un vagonet, pus în mișcare pe șine prin forța omului – putere, prin pedale. Ciclodrezina de la Petrila a fost construită de inginerul Viorel Constantin Stroe, în propriul său atelier, și este prima de acest gen din Valea Jiului.
Inginerul Viorel Constantin Stroe, împreună cu colegii săi din Clubul Montan „Floarea Reginei”, a construit prima ciclodrezină din Valea Jiului. Mini – vagonetul cu cadru de bicicletă, dotat și cu o băncuță de pe care turiștii pot admira peisajul, a fost lansată și este pregătită să ofere plimbări doritorilor pe calea ferată îngustă dintre Mina Petrila la Mina Lonea, construită în urmă cu un veac.
“Duminică, 15 mai, a avut loc lansarea primei ciclodrezine turistice din Valea Jiului, care va circula cu aprobarea Complexului Energetic Hunedoara (CEH) pe linia ferată îngustă, pe traseul cuprins între fosta Mină Petrila și Mina Lonea. Vreau să îl felicit pe artizanul acestui proiect, inginerul Viorel Constantin Stroe, cel care a conceput și a realizat această ciclodrezină în propriul său atelier, sprijinit de familie, prieteni apropiați, colaboratori și membrii ai Montan Club „Floarea Reginei” Valea Jiului. Evenimentul a avut loc la Mina Petrila, areal cunoscut de-acum sub genericul „Planeta Petrila”, locul unde oameni cu suflet reușesc să ne aducă în atenție evenimente deosebite. Mulțumesc doamnei Adina Vințan, domnului Ion Barbu și Cătălin Cenușe și doamnei Ina Berar, precum și tuturor celor implicați în transformarea acestui fost spațiu industrial într-un spațiu cultural de excepție. Vom iniția discuții cu CEH pentru ca această ciclodrezină să poată circula în zilele de weekend pe o porțiune din această cale ferată și vă vom anunța data la care aceasta va intra în programul turistic. Invităm pe toți cetățenii Văii Jiului și ai județului Hunedoara în această inedită călătorie pe „Planeta Petrila””, a transmis Vasile Jurca, primarul orașului Petrila.
Prima călătorie de probă, pe 1 mai
Ciclodrezina de la Petrila este o idee mai veche, de câțiva ani, a inginerului Viorel Constantin Stroe. El a conceput și realizat acest inedit mijloc de transport pe șine, cu ajutorul colegilor săi de la Clubul Montan „Floarea Reginei”, din dorința de dezvoltare a căii ferate cu ecartament îngust unic existentă între fosta Exploatare Minieră Petrila (închisă) și Mina Lonea (încă în funcțiune).
Ciclodrezina a avut prima călătorie de probă pe data de 1 mai, pe traseul dintre fosta Mină Petrila și Mina Lonea, și cum a trecut cu succes toate testele, după efectuarea unor mici ajustări, ieri, a fost lansată oficial.
Vehiculul îi poartă pe turiști pe un traseu de câțiva kilometri, iar o călătorie durează aproape două ore, dus- întors, stârnind uimire și zâmbetul locuitorilor din Petrila și Lonea, la vederea acesteia înaintând pe șine.
„Utilizarea unor astfel de “biciclete feroviare” este populară prin alte părți ale lumii. În Franța există chiar și o federație “Velorrails de France” cu peste 90 de trasee de cale ferată dezafectate și reabilitate, pe care circulă trenuri turistice și alte astfel de vehicule. Clubul Montan “Floarea Reginei” intenționează să propună actualului proprietar și autorităților locale și județene ca această cale ferată să nu fie dezafectată odată cu închiderea EM Lonea, ci să fie folosită pentru dezvoltarea turismului prin exploatarea patrimoniului industrial existent, alături de obiectivele protejate din “Exploatarea Culturală Petrila”, inclusiv prin clasarea și introducerea căii ferate ca zonă protejată cu potențial de valorificare turistică și dezvoltare integrate, conform prevederilor Legii 350/2001”, arată membrii Asociației „Valea Jiului Implicată”.
Fotografii realizate de Vlad Adrian Ursu
Acest articol FOTO| Prima ciclodrezină turistică din Valea Jiului, lansată. Plimbare inedită pe calea ferată îngustă dintre fosta Mină Petrila și Mina Lonea a aparut prima data in Servuspress.
Citeste mai mult