La cea de-a 25-a ediție, un manifest pentru restabilirea dreptului egal la educație al copiilor aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, Festivalul Brazilor de Crăciun a reușit să adune fonduri de peste un milion de euro, a anunțat vineri Salvați Copiii România. Cei 24 de brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, vor asigura astfel sprijin socio-educațional pentru peste 15.000 de copii. Cel mai râvnit brad a fost ofertat contra sumei de 220.000 de euro.
În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii special creați de designeri și artiști recunoscuți din România au fost licitați cu sume cuprinse între 8000 euro și 220.000 de euro, de companiile care au înțeles că implicarea în cauze sociale este o investiție în viitor. În total, suma strânsă a fost de peste 1 milion de euro din licitația brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări.
Gazdele serii au fost Andreea Raicu, Marius Pancu, care, cu sprijinul lui Omid Ghannadi, au transformat seara într-un spectacol al reușitei și binelui.
Cei mai râvniți brazi au fost:
• Un arbore cosmic al vieții, realizat de Vlad Nancă, cu sprijinul UniCredit Bank, licitat prin efortul comun al Catena, UniCredit Bank, E-INFRA Group, TEILOR și Fundația Valvis, cu suma de 220.000 euro.
• Îngerul, realizat de Doina Levintza, adjudecat de Catena, cu suma de 100.000 de euro.
• Compasiune, creat de Omid Ghannadi, Alex Iancio & Robert Nagy, licitat prin eforul comun al PEPCO România, Catena, Ana Hotels si Mastercard, cu suma de 70.000 euro.
Următorii brazi, licitați cu sume între 8.000 și 50.000 de euro, au fost:
• ONE, creat de Anda Ambrosini – Bloom. Echo & UNTOLD CREATIVE TEAM
• Voltaquin, creat de Mihai Popescu & Twins Studio
• Bradul Armoniei, creat de Smiley & HaHaHa Production
• Din semințe mici cresc copaci măreți, creat de Amalia Năstase & Endorphin Lab
• Aura, creat de Andreea Mogoșanu, Moogu & Jovsky Sudio, by Adrian Perjovshi
• Bradul celor 70 de Ierni de Lumină, creat de Oana Manoliu, Mariana Chisar, Dan Manoliu – TVR
• Worship for Wishes – Christmas Tree Installation Art, creat de Alexandra Putineanu & COJO, cu sprijinul Universal Music România
• Star, creat de Summer Well Creative Lab & KAUSTIK
• Timpul, creat de Damiana Păun – Vorbește Lumea, ProTv
• Frumusețea e Lumina din Tine, creat de Cristina Golban, cu sprijinul Beauty Connection.
Acestora li s-a alăturat bradul Portalul Copilăriei, creat de Salvați Copiii, cu sprijinul Șefaniei Mircea.
„A fost pentru mine un prilej să fiu parte dintr-o cauză socială majoră și am încercat să pun în creația mea tocmai crezul că generozitatea este ceea ce ne face lumea mai bună” a declarat Vlad Nancă, designerul care a creat cel mai râvnit brad.
„Solidaritatea cu copiii vulnerabili, sprijiirea educației și a viitorului acestor copii reprezintă una dintre mizele pe termen lung ale noastre. Suntem conștienți că numai așa vom avea societatea pe care o dorim și, mai mult, suntem siguri că responsabilitatea socială este calea prin care lucrurile chiar pot progresa și genera bine”, a spus Alina Marinescu, director general Catena.
La cele 24 de ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun au fost strânse fonduri de 10.102.000 euro, care au spijinit activ 272.127 de copii, astfel:
• 197.238 de copii au primit sprijin socio-economic pentru familiile lor, precum și consiliere psihologică;
• 11.616 copii au fost incluși în Grădinițe Estivale;
• 5.374 de copii au fost recuperați prin Programul „A Doua Șansă”;
• 57.899 de copii au fost integrați în programele de educație de tip „Școală după Școală”;
• 102 biblioteci școlare au fost dotate cu 76.000 de cărți.
Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România: « Dincolo de miza umanitară imediată, obiectivul nostru este acela de a aduce dreptul la educație nediscriminatorie, pentru toți copiii, în centrul dezbaterii publice. Școala este condiția fără de care cercul vicios al sărăciei rămâne închis. De aceea sunt recunoscătoare pentru generozitatea formidabilă a celor care au pus umărul la ediția 25 a Festivalului Brazilor de Crăciun, pentru că, astfel, vocile acestor copii vulnerabilizați de sărăcie ies din statistici și sunt auzite».
Situația copilului în România
• Mai mult de o treime (33,8%) dintre copiii români trăiau în continuare în risc de sărăcie sau excluziune socială în 2024, peste media din Uniunea Europeană, de 24,2%. Vulnerabilitățile structurale generează inechitate crescută – copiii din mediul rural au un risc mult mai ridicat de sărăcie sau excluziune socială, de 41,7% , iar situația copiilor ai căror părinți au un nivel scăzut de educație este dramatică: 75,8% dintre ei se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, în comparație cu 5,9% dintre copiii ai căror părinți au studii universitare.
• Pentru 1,255 milioane de copii din România, asigurarea resurselor necesare pentru un trai sănătos este problematică – copiii români continuă să fie mult mai afectați de sărăcie în comparație cu adulții, riscul de sărăcie sau excluziune socială în rândul copiilor fiind cu șapte puncte procentuale mai mare decât în rândul adulților.
• Un studiu realizat de Salvați Copiii România în vara anului 2025 arată că aproape trei din cinci (58%) dintre familiile ai căror copii sunt integrați în programele educaționale ale organizației nu pot acoperi cheltuielile legate de participarea copiilor la educație, în absența unui sprijin extern, procentul crescând dramatic, la 87%, în rândul celor care se află în stare de sărăcie subiectivă și în rândul celor cu nivel educațional scăzut – 70%.
Articolul Festivalul Brazilor de Crăciun: Peste un milion de euro, pentru restabilirea dreptului la educație al copiilor vulnerabilizați de sărăcie apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult