Mult a fost, puţin a mai rămas se poate spune despre DEx12. Porțiunea lipsă de 12 km din tronsonul 4, care leagă Albota de A1 București – Pitești va fi recepţionată, iar de aici avem cale liberă spre Litoral, pe inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului (A0).
În sfârşit, de săptămâna viitoare se va face recepţia celor 12 km de drum expres de care mai era nevoie pentru a lega Craiova direct de Constanța.O comisie de recepție din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va ajunge pe 28 iulie pe secțiunea ultimilor 12 kilometri rămași de inaugurat din Drumul Expres Craiova – Pitești, spun reprezentanţii CNAIR. După deplasarea comisiei de recepție în șantier, va fi transmisă data deschiderii circulației pe ultimii kilometri ai DEx12, inclusiv pe nodul cu Autostrada A1 București – Pitești.
„Începând de luni, 28 iulie, Comisia pentru Recepție la terminarea lucrărilor va fi în teren și își va începe activitatea. În funcție de decizia acestei comisii, se va stabili în ce zi a săptămânii viitoare vom circula de la Craiova la Constanța, via A0, doar pe drum de mare viteză“, a anunțat, miercuri, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Cu alte cuvinte, posibilitatea devine certitudine şi vom circula neîntrerupt de la Craiova la Constanța pe drum expres și autostradă (475 km): DEx12 – A1 – A0 – A2. porțiunea lipsă de 12 km din tronsonul 4, care leagă Albota de A1 București – Pitești, iar de aici avem cale liberă spre Litoral, pe inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului (A0).
Se fac ultimele lucrări
Până luni, 28 iulie constructorul trebuie să finalizeze montarea camerelor de luat vederi aferente sistemului ITS. Totodată, trebuie să monteze gardului perimetral de protecție şi gardului special de protecție a păsărilor. Tot în sarcina constructorului cade şi realizarea marcajelor rutiere orizontale, în zona nodului rutier. Va fi montat parapetului de protecție în zona nodului rutier și a organizărilor de șantier.Continuă lucrările de amenajare a terasamentelor în zona bretelelor şi sunt în curs testele și verificările cu privire la calitatea lucrărilor.
A fost finalizat și testat sistemul de iluminat şi sunt în curs de finalizare lucrările aferente spațiilor de servicii. La sfârșitul anului trecut au fost daţi în trafic parțial aproximativ 20 km din cei 32 km aferenți Tronsonului 4 cuprinși între Colonești și nodul rutier Albota. Trebuie spus că, acest contract pentru tronsonul 4, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 754,92 milioane de lei (fără TVA). DEx12 Craiova – Pitești are o lungime totală de 121 km și este primul drum expres construit în România.
Citește și: Craiova: Autobuze electrice şi semafoare pe fonduri europene
Citeste mai mult