O singură ofertă a fost depusă la licitația – organizată pe așa numita „procedură simplificată” – în scopul realizării punctului aeromedical de al Câmpulung Moldovenesc. Practic, dacă nu vor apărea probleme pe partea de clarificări, se poate spune că asocierea firmelor GENERAL CONSTRUCT S.R.L. (Leader) cu asociații S.C. ABC Development Aviation S.R.L. și LOIAL IMPEX alături de subcontractantul SAFETY TECHNOLOGY SYSTEMS are deja „undă verde” pentru a realiza această lucrare. Despre „procedura simplificată” menționăm că este un tip foarte des utilizat de licitație deschisă cu precizarea că, fiind vorba de anumite praguri valorice stipulate în lege, termenele pentru formularea și depunerea ofertelor sunt mai scurte decât la licitația deschisă obișnuită.
Totuși, CJ Suceava nu vrea să obțină economii semnificative din licitația pentru acest heliport și hangar deoarece criteriul de atribuire al contractului este „cel mai bun raport calitate – preț” iar componenta legată de prețul ofertei (valoarea maximală estimată fiind de 8.296.269 lei, fără TVA) reprezintă doar 40% din punctajul ofertei. Cu câte 20% se vor puncta experiența profesională a: inginerului proiectant instalații pentru construcții (instalații electrice, instalații sanitare și instalații termice), a inginerului proiectant de structuri și a arhitectului (șef de proiect). Pentru un punctaj maxim, fiecare din acestea categorii de personal tehnic vor trebui să demonstreze că au experiență profesională derulată în cel puțin patru contracte de acest tip. Așa cum am mai menționat și cu alte ocazii, punctul de operare aeromedicală Câmpulung Moldovenesc” va fi alcătuit din: hangar tip hală pentru elicopterul EC 135 T3H și unitate mobilă de stingere a incendiilor cu regim de înălțime P. Hangarul va avea o deschidere de 18 m (înălțimea la streașină, în raport cu cota terenului amenajat proiectată, va fi +6.55, iar cota la coamă va fi +7.85) și corpul administrativ – adiacent hangarului – va avea înălțime de 3,1 m. Cât privește platforma de decolare/aterizare, aceasta va avea formă rectangulară cu dimensiunile 20mx20m și o cale rutieră pentru introducerea/scoaterea elicopterului în/din hangar. De asemenea, va fi și o parcare auto cu 13 locuri, un trotuar pietonal dispus perimetral hangarului și corpului administrativ; o platformă depozitare/colectare deșeuri menajere și o platformă rezervor combustibil și platformă generator electric.
Indiferent cât de repede s-ar termina analiza ofertei depusă, nu sunt șanse mari ca să fie demarate în acest an lucrările, ci vor începe probabil anul viitor. Iar asta pentru că durata totală a contractului de proiectare și execuție lucrări este de 18 luni (calculat de la data semnării angajamentului legal de ambele părți), din care 5 luni pentru elaborarea și prezentarea proiectului tehnic conform cu datele de referință din graficul de implementare a investiției întocmit în cadrul studiului de fezabilitate la care se adaugă o lună pentru verificarea și recepția proiectului tehnic de către CJ Suceava. Prin urmare –presupunând că în doar o lună de zile va fi finalizată analiza ofertei – șansele ca proiectul tehnic să fie gata până la finele lui 2023cu tot cu recepție/verificare șamd sunt minime. Ca atare, probabil că în primăvara sau vara viitoare vor demara lucrările și care sunt estimate a dura 11 luni, calculat de la data înscrisă în ordinul de începere a lucrărilor, conform cu datele de referință din graficul de implementare a investiției întocmit în cadrul studiului de fezabilitate. La acestea se adaugă încă o lună pentru recepția la terminarea lucrărilor la obiectivul de investiție. Perioada de garanție a lucrărilor de construcții pentru obiectivul de investiții – încadrat în studiul de fezabilitate la categoria de importanță C (normală) – este de minim 3 ani. (D. P.)
The post Două firme sucevene și două din București vor să facă heliportul SMURD de la Câmpulung Moldovenesc appeared first on Obiectiv de Suceava.
Citeste mai mult