Titlul și imaginea sunt cele mai importante la un articol sau o postare în social media și tocmai aceste elemente sunt tratate cu superficialitate.
Atunci când scriem o postare sau facem un articol trebuie să ne gândim foarte serios și la ce înțelege cel mai important cititor al nostru: motorul de căutare!
Trăim într-o epocă în care cititorii se uită întâi la titlu, dacă-i atrage, dacă le stârnește interesul, vor începe să parcurgă textul. Dacă din primele două-trei rânduri l-ați „agățat” pe cititor, aveți șanse să-i transmiteți mesajul, informația, invitația. Dacă l-ați scăpat… ați pierdut. La fel, imaginea care însoțește postarea, dacă este una banală și neadaptată subiectului, joncțiunea cu cititorul fie nu se produce, fie este una „defectuoasă”.
După publicarea în mediul online, motorul de căutare, aici ne referim și la cele dintr-o rețea socială, căci și acestea au, și Facebookul (de exemplu) are un algoritm de căutare interioară, vor indexa textul sau postarea dvs. Ca la bibliotecă, face un index, sortează tot ce se publică dintr-o anunmită zonă, domeniu, areal. Iar, apoi, când cineva caută acel ceva la care se referă textul dvs, motorul de căutare afișează.
Să zicem că ați „rezolvat” partea cu calitatea conținutului. Aveți un articol (sau o postare) pe care o considerați de calitate. Aceasta însă trebuie să ajungă și la cititorul dvs. La publicul dvs., la cumpărător. Cum faceți? În continuare, câteva idei
Cum se face un titlu pentru motoarele de căutare
Introduceți în titlu cuvântul sau sintagma pe care o considerați reprezentativă pentru conținutul textului. Acesta se numește „keyword”, respectiv cuvântul cheie. Google sau Bing, de fapt toate motoarele de căutare lurează la fel. Concret, dacă scrieți despre un automobil aveți grijă ca acest cuvânt să fie în titlu.
Cei care „lucrează” cu site-urile de anunțuri au simțit asta și fac titluri de genul „Vând Ford Fiesta…” Așa se explică de ce, când căutați ceva legat de Ford Fiesta pe Google, aveți surprinderea să găsiți anumite anunțuri. Depinde cum au fost redactate și structurate și pe ce site-uri apar anunțurile respective.
Aveți însă mare grijă, dvs puneți titlul care conține un cuvânt cheie în titlu, dar unde îl puneți? De preferat cât mai în față. Google citește doar primele 60 de caractere din titlu. Pe Facebook nu puteți pune titlu postării, de aceea e bine să plasați keywordul în primele cuvinte ale textului dvs. La Linkedin la fel.
Nu faceți tin titlu în sine o poveste, căci vă pierdeți vremea și energia, faceți-l astfel încât esențialul să fie la început, deci cât mai scurt și concis. Motoarele de căutare nu sunt ființe umane cu înclinații poetice, sunt pur și simplu instrumente pragmatice care vor să înțeleagă despre ce este articolul dvs pentru a ști cum îl indexează. Așadar, gândiți practic, fără poezie, metaforă sau trimiteri filosofice.
Imaginea un vector de publicitate adesea neexploatat
Vă veți întreba poate: bine, dar Google sau Facebook citește o imagine? O înțelege? Se fac eforturi în acest sens, totuși motoarele de căutare încă nu înțeleg prea bine conținutul imaginii. Cel mai adesea, dacă ele sunt „nepotrivite” sunt raportate de către utilizatori. Însă cea mai sigură metodă de a promova o imagine, iar cu ea odată și textul cu care este asociată este să-i folosiți metadatele.
Cel mai simplu este să folosiți textul alternativ, respectiv eticheta „alt text”. La site-urile clasice aceasta furnizează informații despre conținut. Retelele sociale nu oferă posibilitatea de a eticheta imaginea. Dar pe site-urile clasice este la îndemâna dvs. De exemplu, dacă faceți un articol publicitar și folosiție „alt text” așa cum primiți imaginea de pe WhatsApp, atunci veți obține un rezultat nul în acest sens. În schimb, dacă aveți eticheta ceva de genul „găină ciugulind boabe ecologice” automat ați transmis motorului de căutare informația esențială.
În opinia mea, imaginea este unul dintre cei mai importanți vectori de transmitere a informațiilor. Și să vă explic de ce. Vedeți imaginile de mai jos. În prima, de fapt se transmite foarte puțin și doar pentru un public inițiat. Or, aproape toți care publică pe internet au nevoie de cît mai mare expunere. Cine de la Suceava, de exemplu, știe cine este Adriana?
Imagine cu explicații insuficiente. Cine sunt Adina Pasere si Adriana Perescu? Motorul de căutare nu va pricepe mai nimic, poate doar un nume care ar putea fi al oricui… Știm noi că e vorba de două persoane, dar Google nu!
Deja ne adresăm publicului dar și motorului de căutare. Aflăm despre o asociație și cine o conduce, cine este bolnavă de cancer…
Informațiile de la imaginea a doua sunt corectate și adaptate. Intuiți desigur că dintr-odată parcă este destinat unui alt public, unul mai amplu. Se afă despre asociație, despre cine o conduce și ce face, se pot servi și alte cauze umanitare. Cam asta este ideea, dacă ne folosim de motoarele de căutare le putem pune la treabă, fără să plătim noi publicitate. O facem noi, prin noi înșine, vorba ceea care mult adevăr spune. Totul este să publicăm corect și să respectăm regulile.
În încheiere, încercați să aflați despre ce e vorba în textul unde apare ultima imagine. Credeți că e vorba de ceva cu WhatsApp? Dacă dvs nu înțelegeți, nici Google nu va înțelege, prin urmare acest articol nu va „circula” pe internet.
imagine preluată de pe whatsapp si care de fapt nu transmite nimic către motoarele de căutare. Poate transmite publicului câteva informații, celui care privește fotografia…
Citeste mai mult