A început recepția preliminară a trenurilor electrice pe care ARF le va introduce în circulație în vestul țării. Arad – Timișoara – Caransebeș este una dintre rute.
O delegație din România a mers în Polonia, la unitatea de producție Pesa din orașul Bydgoszcz, pentru a inspecta primul tren electric din lotul 2 al contractului. Acesta conține 23 de rame.
„În cadrul acestei deplasări, delegații ARF au efectuat o inspecție vizuală în care au fost prezentate următoarele etape ale producției, și anume: recepția ramelor boghiurilor, montarea ușilor exterioare, a scaunelor pt. pasageri și a echipamentelor pe șasiu ale primei rame electrice RE-R1 care va fi expediată în România. Responsabilii ARF au recepționat ramele boghiurilor, modelul final, modul de amplasare și montare al scaunelor și, totodată, a fost constatată furnizarea tuturor scaunelor necesare echipării acestei rame electrice”, a transmis ARF.
Data estimativă pentru livrarea în România a primului tren electric regional este 31 mai 2025. Urmează apoi certificarea, omologarea, autorizarea și punerea pe piață.
Cele 23 de rame electrice regionale RE-R din lotul 2, destinate transportului feroviar de călători, vor circula pe rutele Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița.
Din octombrie până la semnarea contractului, costul celor 23 de trenuri electrice a crescut de la 1,5 miliarde de lei la 2,7 miliarde de lei. În total, ARF va cumpăra 62 de rame electrice.
Imagini din fabrica din Polonia cu producerea trenului electric
Imagini din fabrica din Polonia cu producerea trenului electric
Sursa foto: facebook.com/ARF
Citeste mai mult