Cod Rutier 2025. Începând din acest an, conducătorii auto nu mai sunt obligați să aibă permanent în portbagaj o roată de rezervă. Cu toate astea, acest obiect te poate salva din situații neplăcute și te poate ajuta să rezolvi rapid pana.
Codul Rutier a devenit permisiv, iar șoferii nu mai riscă săia amendă dacă nu au roata de rezervă în mașină. Cu toate acestea, rămâne un element extrem de util pentru șoferi, mai ales la drum lung sau atunci când circulăm pe drumuri circulate.
În mod tradițional, roata de rezervă, împreună cu un cric și o cheie pentru schimbat anvelopele, era o componentă esențială din kit-ul de siguranță al oricărei mașini, potrivit capital.ro Având aceste trei pbiecte la îndemână, orice șofer, oricât ar fi fost de neîndemânatic, știa să-și schimbe roata compromisă.
Însă, din 2025, roata de rezervă nu mai este considerată un echipament obligatoriu.
Ce soluții ai la îndemână atunci când nu ai roată de rezervă în portbagaj
Ce faci, însă, dacă nu ai roată de rezervă în portbagaj? Ei, bine, în această situație, ai la dispoziție două soluții: apelarea la o firmă de depanare pentru vulcanizarea anvelopei sau solicitarea unei platforme pentru tractarea vehiculului până la cel mai apropiat punct de vulcanizare.
Atunci când te apuci să schimbi roata de rezervă, asigură-te că nu ești în pericol. Mai exact, mută-ți mașina într-un loc sigur, departe de trafic. Dacă roata pe care trebuie să o schimbi e pe partea cu șoseaua, asigură-te că triunghiurile reflectorizante sunt puse astfel încât tu să ai un spațiu de manevră cel puțin 1 metru între mașina ta și celelalte vehicule care circulă pe șosea.
După ce ai montat triunghiurile, poți trece la înlocuirea roții.
Cum se montează roata de rezervă
Iată pașii pe care trebuie să-i urmezi ca să îți schimbi roata dezumflată:
tragi frâna de mână;
deșurubezi prezoanele (șuruburile) de la roata la care ai făcut pană;
poziționezi cricul în zona roții care trebuie schimbată;
după ce ai fixat cricul, ridici mașina;
dai jos roata la care ai pană;
pui roata de rezervă în locul roții la care ai făcut pană;
înșurubezi prezoanele cu mâna, ca să te asiguri că roata stă pe poziții;
lași ușor mașina pe sol și te asiguri, încă o dată, că roata de rezervă e pe poziția potrivită;
strângi prezoanele cât poți de tare.
Pentru a te asigura că ai strâns până la capăt piulițele, este indicat să apeși cheia de roți cu piciorul, chiar te poți lăsa cu toată greutatea pe aceasta.
Sursa: romaniatv.net
Articolul Cod Rutier 2025. Anunț pentru șoferii care nu au roată de rezervă în portbagaj. Ce impune legea apare prima dată în Olt Alert.
Citeste mai mult