Documentația pentru centura Reșiței e finalizată, însă proiectul nu poate avansa fără avizul CNAIR și finanțare din partea Ministerului Transporturilor.
Primăria Reșița a finalizat studiile de fezabilitate pentru cele două tronsoane de drum care vor alcătui șoseaua de centură ce va devia traficul greu de pe DN 58B în afara municipiului.
Împărțită în două secțiuni: DN 58 (km 7) – DN 58B (Moniom) și DN 58B (Calea Timișoarei) – DJ 581 (km 3, Reșița – Grădinari), centura ocolitoare a Reșiței este realizată în baza unui protocol de colaborare încheiat între Primăria Reșița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit căruia elaborarea documentațiilor revine în sarcina autorității locale, iar finanțarea este asigurată de la Ministerul Transporturilor.
Primarul Ioan Popa a anunțat că studiile au fost deja trimise la București, însă implementarea proiectului depinde de avizele necesare și de alocarea fondurilor.
„Pentru tronsoanele Kilometrul 7 – Moniom și Dedeman – Lupac au fost finalizate studiile de fezabilitate. Le-am depus la Ministerul Transporturilor pentru avizare, la CNAIR. La ora aceasta așteptăm ca dânșii să ne dea verde, să le plătim, și să pornim proiectul tehnic. Din câte știu eu, există o anumită temporizare la CNAIR”, a declarat Ioan Popa.
Investiția, estimată la aproximativ 27 de milioane de euro, este susținută financiar printr-un protocol semnat pe vremea când Ministerul Transporturilor era condus de Sorin Grindeanu.
Întrebat dacă în actualul context bugetar Ministerul Transporturilor mai poate susține proiectul, primarul Reșiței a răspuns evaziv: „Deocamdată, așteptăm să ne dea avizul și banii pe ceea ce am făcut, apoi să mergem mai departe”.
Citeste mai mult