Salvamontiștii au transmis mai multe sfaturi legate de informațiile care trebuie transmise într-un apel de urgență. Salvamontiștii sfătuiesc cetățenii să apeleze cu încredere echipele Salvamont, singurele structuri abilitate legal pentru intervenția în salvarea montană, prin Dispeceratul Național Salvamont – Fundația Vodafone/Vodafone România, la numărul de telefon 0Salvamont (0725 826 668), sau prin SNAU 112, specificând următoarele: numele dumneavoastră, ce s-a întâmplat, câte persoane au nevoie de ajutor, când s-a produs accidentul și locul unde se găsesc persoanele accidentate.
Apelul de salvare trebuie să conțină:
datele personale ale celui care efectuează apelul
natura accidentului sau a evenimentului (accident, bolnavi, rătăciți)
locul și ora producerii evenimentului și numărul de persoane afectate
starea accidentaților sau a bolnavilor (diagnosticul prezumtiv, funcțiile vitale)
condițiile meteorologice locale
Informațiile trebuie să fie cât mai complete și precise. Persoana care va realiza apelul va rămâne în permanență într-o zonă cu semnal GSM pentru verificarea veridicității apelului de salvare și menținerea contactului permanent până la sosirea echipelor de salvare.
După efectuarea apelului de salvare:
stați într-o zonă cu semnal GSM pentru menținerea contactului permanent cu echipele de salvare până la sosirea acestora
acordați măsurile de prim ajutor persoanelor accidentate sau bolnave
adăpostiți-vă în caz de vreme rea sau căldură excesivă și protejați-vă termic
observați în mod continuu starea funcțiilor vitale ale persoanelor accidentate sau bolnave
Articolul Ce informații trebuie transmise într-un apel de urgență apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult