Brașovul este tot mai aproape de a avea propria Organizație de Management al Destinației (OMD), structură care va coordona și promova turismul la nivel local, a anunțat joi Primăria Brașov. După obținerea avizului de la Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, documentația pentru dobândirea personalității juridice va fi depusă la judecătorie.
Prin HCL 829/2022 este aprobată înființarea Asociației Organizația de Management al Destinației Brașov. Hotărârea a fost modificată de mai multe ori pe parcursul anilor, ultima variantă fiind cea din HCL 547/2025.
OMD Brașov reunește autoritatea locală și principalele organizații din domeniul turismului: Municipiul Brașov, Organizația Patronală a Hotelierilor din Brașov, Asociația Breasla Cârciumarilor Brașoveni, Organizația Patronală de Turism Poiana Brașov și Organizația Patronală a Școlilor de Schi, Snowboard și sporturi de alunecare pe zăpadă cu scop comercial din Poiana Brașov.
Potrivit Statutului OMD Brașov, asociația este persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, având drept scop dezvoltarea și promovarea turismului în destinația Brașov, în vederea creării unui cadru de dezvoltare a diferitelor forme de turism și a serviciilor turistice, facilitării colaborării și parteneriatului între diferitele structuri publice și private cu activitate în acest domeniu, pentru crearea instrumentelor de promovare internă și externă, pentru acordarea suportului necesar elaborării și implementării strategiilor de dezvoltare a turismului local ținând cont de principiile turismului durabil.
Asociația urmărește elaborarea și implementarea strategiei de dezvoltare și promovare sustenabilă a destinației turistice Brașov, prin aplicarea principiilor echității, egalității de șanse și gestionării responsabile a resurselor. Dezvoltarea destinației turistice Brașov se bazează pe un parteneriat deschis, prin implicarea tuturor părților interesate, dezvoltarea de produse turistice alternative, gestionarea fluxurilor de turiști, astfel încât beneficiile economice și sociale ale acestui sector economic să fie repercutate de întreaga comunitate locală. În acest scop, asociația se constituie ca lider local strategic, pentru dezvoltarea, gestionarea și promovarea unitară a destinației turistice Brașov.
Obiectivele asociației sunt stabilite de membrii fondatori, urmând a fi revizuite și adaptate în timp, la cererea Adunării Generale, în funcție de strategia și obiectivele de specialitate adoptate de administrația locală în parteneriat cu sectorul economic local și urmăresc creșterea notorietății brandului turistic de destinație, creșterea atractivității, competitivității și vizibilității destinației Brașov in sistemul turistic național și internațional:
a) creșterea gradului de valorificare a potențialului turistic din destinația Brașov;
b) promovarea potențialului turistic natural și antropic al destinației locale;
c) creșterea notorietății brandului turistic al destinației, prin realizarea unei promovări eficiente;
d) creșterea duratei sejurului/turist;
e) creșterea numărului anual de turiști din destinație;
f) implicarea în elaborarea, implementarea și monitorizarea strategiilor de dezvoltare a turismului local, regional și național pe principiile sustenabilității și turismului durabil;
g) îmbunătățirea colaborării între actorii din domeniul turismului (hoteluri, agenții de turism, unități de alimentație, unități de agrement, instituții de cultură, instituții muzeale, mediul academic, administrații publice).
Prin acest parteneriat public–privat, Brașovul își propune să devină un model de bune practici în turism, cu o strategie integrată, un management profesionist al destinației și o promovare pe măsura potențialului său turistic.
Articolul Brașovul va avea propria Organizație de Management al Destinației (OMD), pentru coordonarea și promovarea turismului la nivel local apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult