Proba de Limba și literatura română a Bacalaureatului desfășurată luni a început la ora 9, iar timpul de rezolvare este de 3 ore. La subiectul al III-lea, elevii au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularitățile unui text narativ studiat, aparținând lui Liviu Rebreanu sau lui Camil Petrescu, conform subiectelor confirmate pentru Edupedu.ro de elevii care au ieșit de la probă.
La subiectul I, absolvenții de liceu de la profilul real și tehnologic au avut un text la prima vedere de C. Călinescu, „Ion Creangă. Viața și opera”. Pe baza acestui text, candidații au rezolvat mai multe exerciții:
„Indică sensul secvenței „cu bună seamă”.
Menționează două dintre sursele de venit ale lui Ion Creangă, utilizând informația din textul dat.
Precizează o posibilă semnificația curcubeului pentru Ion Creangă, justificându-ți răspunsul cu o secvență semnificativă din textul dat.
Explică un motiv pentru care Ion Creangă călătorește la Târgu Neamț.
Precizează o trăsătură morală a lui Ion creangă așa cum reiese din textul dat.”
La subiectul I, punctul B, candidații au avut să argumenteze dacă oamenii trebuie sau nu să exprime recunoștință față de școlile în care au fost formați, raportându-se atât la informațiile din fragmentul extras din volumul „Ion Creangă. Viața și opera” de George Călinescu, cât și la experiența personală sau culturală.
Conform Edupedu.ro, subiectul al III-lea a fost un eseu în care să prezinte particularitățile unui text narativ studiat aparținând lui Liviu Rebreanu sau lui Camil Petrescu.
The post Bacalaureat. Subiectele la Română, profil real și tehnologic. Eseu din Rebreanu sau Camil Petrescu appeared first on Obiectiv de Suceava.
Citeste mai mult