Pe tronsonul de cale ferată Timișoara – Lugoj au fost modernizați primii 6 kilometri, din cei 54. Stadiul reabiliătii a depășit 30%.
Parte din linia ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, de 162 de kilometri, pe sectorul Lugoj – Timișoara Est sunt cele mai avansate lucrări din cele 4.
La începutul lunii iunie vor fi date în circulație noi tronsoane de cale ferată modernizată din fonduri PNNR.
„Astfel, constructorul FCC Construccion SA va finaliza aproximativ 6 kilometri de cale ferată aferent firului II proiectat, în zona stației CF Belinț după cum urmează: interstația Lugoj – Belinț 2 km; stația Belinț 2 km cu 6 aparate de cale noi; interstația Belinț- Chizătău 2 km. Totodată, în stația Belinț, va fi dat în folosință și primul peron modernizat, aferent liniei III și 4, care va deservi noua linie de circulație. Devierea circulatiei feroviare pe acest traseu nou modernizat, prin inflexiune, va oferi constructorului front de lucru pe vechiul fir pentru demontarea suprastructurii și realizarea firului I de circulație proiectat”, transmite CFR Infrastructură Timișoara.
Modernizarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara costă aproape 2 miliarde de lei. Proiectul presupune reabilitarea a 54 de kilometri de șine, iar lucrările, decontate prin PNRR, trebuie să fie gata în decembrie 2026. Odată finalizată reabilitarea, viteza de circulație a trenurilor de călători va crește la 160 km/h, iar garniturile de marfă vor merge cu 120 km/h.
Lucrările de modernizare de pe calea ferată Timișoara – Lugoj
Lucrările de modernizare de pe calea ferată Timișoara – Lugoj
Citeste mai mult