Ofertele pentru construirea lotului 2 din autostrada Timișoara – Moravița au intrat în evaluarea financiară. Cele pentru lotul I sunt în evaluarea tehnică până la final de iulie.
Licitațiile pentru cele două au pornit încă din toamna anului trecut. Procedura a fost deschisă în 27 septembrie pentru primul lot și în 7 octombrie pentru cel de-al doilea. Însă nici acum nu avem constructori desemnați, să nu mai vorbim de contracte atribuite.
La începutul lunii iunie, la ultima viztă în Timișoara în calitate de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu declara: „La Timișoara – Moravița, un proiect la care țin forte mult, la finalul acestei luni va fi dat câștigărorul pe un lot, iar în luna iulie pe lotul celălalt”.
Iată că nu s-a întâmplat așa. Și dacă ne gândim că proiectele cuprind atât proiectare cât și execuție, atunci nu există nicio șansă ca șantierele pentru lucrările efective să fie demarate anul acesta, poate nici în 2026.
Pentru lotul I au fost depuse 9 oferte. Proiectarea va dura un an, iar execuția celor 35,6 kilometri, între Remetea Mare și Jebel, se va întinde pe 36 de luni. Costul este de 5,65 miliarde de lei.
Lotul II este cuprins între Jebel și Moravița, are 33,5 kilometri și pentru construirea lui au fost depuse 10 oferte. Proiectul prevede tot 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru faza de execuție. Valoarea acestui contract este de 4,23 miliarde de lei, fără TVA.
Citeste mai mult