Procesul de selecție se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare (O.U.G. nr.109/2011) și cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 639/2023, pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgentă a Guvernului nr. 109f20l 1 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (H.G. nr. 639/2023).
CONDIŢII CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAŢI
Candidații pentru toate posturile de administratori trebuie să întrunească în mod obligatoriu și cumulativ, următoarele condiții:
a. au cetățenie română sau al altor state membre UE, cu condiția să aibă domiciliul sau reședința în Romania.
b. cunosc foarte bine limba română (scris și vorbit);
c. calitatea de membru în Consiliul de administrație al societății pentru care au aplicat, nu este de natură a atrage o stare de incompatibilitate sau conflict de interese;
d. nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute în art. 30 alin. (9), art. 33, art. 12 alin (3), art. 36 alin (7) din OUG nr. 109/2011;
e. nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr 109/2011;
f. nu au fost condamnați(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiunii de fals, infracțiunii contra patrimoniului, pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, sau pentru infracțiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, săvârșite cu intenție, care I-ar face/ar face-o incompatibil/ă cu exercitarea funcției;
g. au capacitate deplină de exercițiu;
h. sunt apți din punct de vedere medical;
i. au studii studii universitare de licență (cel puțin echivalent ISCED 6) și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani;
j. au experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome;
k. nu au înscrieri în cazierul fiscal și judiciar
l. îndeplinesc toate condițiile și criteriile prevăzute în O.U.G. nr. 109/2011, în H.G. nr.639/2023, respectiv în Legea nr. 31/1990;
CONDIŢII SPECIFICE CARE TREBUIE ÎNTRUNITE DE CANDIDAŢI:
A. Pentru un post(1) de ADMINISTRATOR – Profil Auditor cel puțin un administrator este calificat ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociației Europene a Liberului Schimb, din Elveția sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii.
Prin excepție de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente; să aibă studii universitare de licență (cel puțin echivalent ISCED 6) în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii de cel puțin 7 ani;
– să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome.
B. Pentru două (2) posturi de ADMINISTRATORI – Profil General:
– să aibă studii universitare de licență (cel puțin echivalent ISCED 6) în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii absolvite în cadrul unei instituții de 1nvăţământ superior; să aibă minim 7 ani de experiență profesională în specialitatea studiilor absolvite sau în domeniul de activitate al întreprinderii;
să aibă experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome
CRITERII DE SELECŢIE
Criteriile de selecție sunt diferențiate în următoarele grupe:
Competențe competențe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competente profesionale de importantă strategică, competențe de guvernanță corporativă, competențe sociale şi personale, experiență pe plan local şi internațional, competențe şi restricții specifice pentru funcționarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice, aliniere cu scrisoarea de așteptări;
Trăsături-reputație personală şi profesională, integritate, independență, expunere politică, abilități de comunicare interpersonală, viziune;
Alte criterii-rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor 1n care candidatul și-a exercitat mandatul de administrator sau de director, înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar, egalitate de gen.
MODALITATEA DE EVALUARE A CANDIDAŢILOR
Evaluarea candidaților se face pe baza analizei documentelor din dosarul de candidatură, analizei informațiilor suplimentare față de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecție şi nominalizare, în scris, dacă este cazul pentru a revizui, îmbunătăți şi valida acuratețea punctajului, analiza declarației de intenție, verificarea referințelor oferite de candidați, verificarea activității desfășurate anterior de candidați, observarea comportamentală a candidaților pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecție, prin raportare la Profilul Administratorilor, Profilul Candidatului şi prin raportare la indicatorii ce descriu competențele care sunt criterii de selecție a candidaților conform documentelor anterior menționate, integrarea rezultatelor analizei declarațiilor de intenție formulate pe baza Scrisorii de Așteptări de către candidați şi interviul organizat având în vedere dosarul de candidatură, profilul candidatului, profilul consiliului, declarația de intenție a candidatului.
DEPUNEREA DOSARELOR DE CANDIDATURĂ
În conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcționare a Comisiilor de Selecție şi Nominalizare a Candidaților Pentru Posturile de Membri în Cadrul Consiliilor de administrație/supraveghere ale Întreprinderilor Publice din subordinea/sub autoritatea Ministerului Energiei, aprobat prin Ordinul Ministrului Energiei nr.1359/18.09.2024, dosarul
de candidatură se depune până la data-limită de ţ0.0.f;. .. în format electronic (pe suport de hârtie) la Registratura Ministerului Energiei, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013 și, în mod obligatoriu, în format electronic, la adresa instituțională a Comisiei de selecție şi nominalizare selectie.ucmh#enerqie.9ov.ro.
Dosarul în format electric
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse în plic închis și sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură Administrator – Profil Auditor sau Candidatură Administrator – Profil General al Societății UZINA DE CONSTRUCŢII MASINI HIDROENERGETICE S.R.L.“
Dosarul în format electronic
Dosarele de candidatură în format electronic se transmit la adresa de e-mail seIectie.ucmhGener9ie.9ov.ro, cu mențiunea în subiectul mesajului a următorului text:
„Candidatură Administrator – Profil Auditor sau Candidatură Administrator – Profil General al Societății UZINA DE CONSTRUCŢII MAŞINI HIDROENERGETICE S.R.L./ [Numele și Prenumele candidatului]“.
Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:
• Mesajele e-mail de depunere a dosarului în format electronic, cât și documentele atașate vor trebui să conțină, în mod obligatoriu, numele și prenumele candidatului (de exemplu „CV Popescu ton”).
• Formularele F1-F5 și CV-ul din dosarul în format electronic vor fi transmise ca fișier de tip PDF (extensie .pdf), cât și ca fișier editabil (extensie .docx).
• Copiile documentelor solicitate vor fi scanate si transmise ca documente separate, având în titlu tipul documentului, numele şi prenumele candidatului – de exemplu ”Diploma licență Popescu ton” sau ”Extras REGES Popescu ton”.
• Dosarele în format electronic NU vor fi transmise prin aplicații de transfer de fișiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicații similare) – în cazul în care dimensiunea dosarului depășește capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate.
• Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeași dată şi oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic.
• Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română. Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoțită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
• Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DEPUHEREA CANDIDATURII
Dosarele de candidatură vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:
1. Opis documente (numai în dosarul pe suport de hârtie);
2. Curriculum vitae;
3. Adeverință medicală emisă de medicul de familie, in termen de valabilitate;
4. Certificatul de cazier judiciar în termen de valabilitate;
5. Certificatul de cazier fiscal în termen de valabilitate;
6. Copii:
a. Copia actului de identitate;
b. Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar in cazul în care numele de
pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
C. Copia diplomei de licență sau echivalentă;
d. Copii ale diplomelor de absolvire a alor cicluri de studii universitare (dacă este cazul) – alte programe de licență, programe de master, doctorat, MBA. Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
e. Copii ale documentelor care dovedesc experiența profesională cerută (extras Reges/Revisal, copie carnet de muncă dacă este cazul), contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de angajatori, certificat constatator eliberat de ONRC, documente din care să reiasă rezultatele economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director, documente din care să reiasă ca este autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția sau că deține experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public (daca este cazul), alte documente însușite prin semnătură şi ștampilă de emitent care să ateste contribuția directă a candidatului la îmbunătățirea performanțelor financiare ale societăților pe care le-a administrat/ condus, etc.
7. Formulare:
a. F1 – Cererea de înscriere;
b. F2 Declarație pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informațiilor prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situațiilor de incompatibilitate.
c. F3 – Acordul cu privire la obținerea de date în vederea verificării informațiilor.
d. F4 – Consimțământ de prelucrare a datelor cu caracter personal.
e. F5 – Declarația de interese.
Documentele necesare în procesul de recrutare şi selecție, precum şi modelele de formulare se regăsesc pe site-ul Autorității publice tutelare-Ministerul Energiei (https://energie.qov.ro/ministerul-energiei/, accesând secțiunile Despre noi- GUVERNANŢĂ CORPORATIVĂ NE-Procedură de recrutare şi selectare a membrilor consiliului de administrație supraveghere Selecția candidaților pentru pozițiile de Administratori ai Societății UZINA DE CONSTRUCŢII /hAŞIiJI HIDROENERGETICE 5.R.L. şi al Societății UZINA DE CONSTRUCŢII NAŞINI HIDROENERCETICE
S.R.L.(https://www.ucmh.ro/guvernanta-corporativa/procedura-de-selectie-a- candidaților-pentru-poziția-de-administrator/)
ALTE INFORMAŢII
a. Comunicarea cu candidații
Pe întreg parcursul acestui proces de selecție, comunicarea cu candidații se va face prin mijloace electronice. Lista lungă, lista scurtă și propunerile de nominalizare au caracter confidențial și nu vor fi publicate; rezultatele obținute de candidați pe fiecare din etapele procesului de selecție le vor fi comunicate acestora individual în modalitățile descrise mai sus.
b. Protecția datelor personale
Acest proces de recrutare și selecție descris în detaliu mai sus, se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.
Informații suplimentare se pot obține la sediul Ministerului Energiei, str. Academiei nr. 39-41, Sector 1, București, cod poștal 010013, tel. 0374.496.825, 0374.496.821.
Citeste mai mult