Lidl România anunță că, începând de joi, 19 iunie, clienții vor găsi în Piața Lidl doar roșii provenite exclusiv de la producători locali. Vestea reflectă eforturile companiei de a consolida parteneriatele cu producătorii locali și de a extinde portofoliul de furnizori din diverse regiuni ale țării, asigurând astfel un volum mare de legume și fructe românești pe o perioadă cât mai lungă din sezon. Această strategie garantează un flux constant de produse proaspete, chiar și în condiții de mediu dificile și sprijină producția locală din mai multe regiuni ale țării.
Mai mult, pentru a se asigura că oferă clienților fructe și legume de calitate, Lidl realizează constant analize de laborator. În perioada 1 martie – 4 iunie 2025, retailerul a efectuat peste 50 de analize pentru roșiile românești prezente la raft, care au confirmat că întregul sortiment prezent la raft are atât un preț accesibil, cât și o calitate care reflectă respectarea cu strictețe a normelor legale de siguranță alimentară.
Pentru a asigura 100% roșii românești în Piața Lidl pe o perioadă cât mai lungă din sezon, retailerul colaborează în prezent cu 18 cooperative locale însumând 100 de producători din opt județe – Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Teleorman, Timiș, Iași, Alba și Prahova – care livrează în această perioadă roșii proaspete în toate magazinele Lidl din țară. Acești parteneri respectă norme stricte de calitate și siguranță alimentară, fiind certificați GLOBAL G.A.P., un standard recunoscut internațional pentru bunele practici agricole.
„Faptul că, începând cu data de 19 iunie, putem oferi un sortiment 100% românesc de roșii este un rezultat excelent, mai ales în contextul provocărilor cu care se confruntă zi de zi producătorii locali, așa cum sunt schimbările climatice și fenomele meteo extreme. Parteneriatele pe termen lung pe care le-am construit cu aceștia înseamnă predictibilitate pentru întreaga perioadă de recoltare, acces la o piață de desfacere stabilă și posibilitatea de a-și dezvolta afacerea sustenabil, cu grijă față de clienți și de mediu. Iar colaborarea cu Lidl înseamnă mai mult decât livrarea unei cantități – înseamnă și respectarea unor standarde stricte de calitate, pe care le verificăm prin analize constante ale produselor puse la vânzare”, a declarat Georgiana Radu, director național achiziții și membru în Consiliul de Conducere Lidl România.
Calitate garantată prin analize riguroase
Pentru a se asigura că toate produsele din Piața Lidl au cel mai bun raport calitate – preț și respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară, Lidl România testează și analizează în mod constant legumele și fructele puse la vânzare. Astfel, în anul 2024, retailerul a realizat 2935 de analize, cu peste 600 de analize mai mult față de anul precedent, iar în primele cinci luni ale anului 2025, Lidl a realizat deja 889 de analize.
Roșiile disponibile în Piața Lidl au fost supuse, la rândul lor, unor testări riguroase. În perioada 1 martie – 4 iunie 2025, au fost efectuate 56 de analize pe sortimentele de roșii, iar rezultatele au arătat că toate au respectat normele legale privind siguranța alimentară.
În funcție de specificul fiecărui produs, prin analize de laborator ajustate în funcție de categoria de risc, Lidl monitorizează conținutul de pesticide și eventualii contaminanți, retailerul impunând limite stricte privind utilizarea pesticidelor, mai riguroase decât cele prevăzute de legislația europeană: valoarea reziduului de pesticide trebuie să fie sub o treime din media admisă la nivel european, reglementată de Regulamentul 396/2005. Produsele care nu respectă aceste cerințe nu ajung la raft, iar Lidl colaborează constant cu specialiști din domeniu pentru a îmbunătăți lanțul de aprovizionare și a crește nivelul de siguranță alimentară oferit consumatorilor.
Sprijin constant pentru producătorii locali
Lidl extinde permanent colaborările cu producătorii români, iar aceasta este o prioritate strategică pentru retailer. În cursul anului 2024, Lidl a colaborat cu peste 500 de producători români pentru întreg sortimentul de produse. Totodată, retailerul a continuat să faciliteze exportul de produse ale furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în 2024 valoarea acestor exporturi cumulând circa 63 milioane de euro, de aproape 3 ori mai mult ca în anul precedent.
În Piața Lidl, angajamentul Lidl este acela de a asigura prospețime, siguranță și trasabilitate, dar și de a susține producătorii locali prin colaborări stabile, transparente și sustenabile. Prin extinderea continuă a parteneriatelor cu furnizorii români, Lidl contribuie activ la dezvoltarea producției autohtone și la oferirea unei game variate de produse locale, la cel mai bun raport calitate-preț.
Articolul Anunț de la Lidl România pentru TOȚI clienții săi. Totul a început de ieri apare prima dată în Olt Alert.
Citeste mai mult