În data de 09.08.2022 s-a desfăşurat la sediul D’all Class, strada București, nr. 354, Călărași conferinţa de lansare a proiectului “Soluții informatice integrate pentru simplificare administrativă și reducerea birocrației prin digitalizarea serviciilor publice partajate la nivelul Consiliului Județean Călărași”, cod SIPOCA 1210/MySMIS2014+155166.
La acest eveniment au participat 50 de persoane, reprezentanți ai unor instituții importante din Municipiul Călărași, reprezentanți ai Consiliului Județean Călărași și alte persoane interesate de activitățile și rezultatele proiectului.
Proiectul se implementează în perioada 25.05.2022 – 24.10.2023, este finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, în cadrul apelului POCA/972/2/1, cererea de proiecte CP16/2021 (pentru regiunile mai puțin dezvoltate), Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Obiectivul Specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Prin implementarea proiectului se va soluționa nevoia identificată de implementare a unui sistem informatic cu module adaptate nevoilor aferente serviciilor gestionate partajat de către autoritatea publică județeană Călărași.
Caracterul INOVATOR al acestuia constă în faptul ca la nivel local implementarea proiectului duce la îmbunătățirea substantială a serviciilor, aduce plusvaloare activității Consiliului Județean Călărași prin integrarea serviciilor publice din instituție, eficientizarea operațiunilor, conducând în final la economii substanțiale de timp, hartie, etc.
Acest proiect nu se implementează în parteneriat, Consiliul Judeţean Călăraşi fiind beneficiarul direct al acestuia.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 2.982.100,99 de lei, cuantumul cofinanţării acestuia fiind de 59.642,02 lei, aceasta fiind suportată din bugetul propriu al judeţului Călăraşi.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă consolidarea capacității administrative a Consiliului Județean Călărași de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice oferite partajat prin simplificarea procedurilor administrației județene și reducerea birocrației pentru cetățeni.
Grupul țintă vizat direct de implementarea și rezultatele proiectului este format din 25 persoane, angajați ai Consiliului Judetean Călărași. Alte grupuri care vor beneficia indirect de rezultatele proiectului sunt reprezentate de cetățenii județului Călărași care vor beneficia de servicii publice eficiente și alți utilizatori externi ( de ex ONG-urile, autorități ale administrației centrale, s.a.).
Activitatile principale ale proiectului sunt :
A1. Managementul de proiect
A2. Informarea și publicitatea proiectului
A3. Extinderea sistemului informatic de management al proceselor și documentelor la nivelul CJ Călărași pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni
A3.1. Realizarea analizei – diagnostic a sistemului informatic și de gestiune a documentelor existent (analiza de business)
A.3.2 Dezvoltarea, proiectarea, implementarea și operaționalizarea sistemului informatic integrat care presupune implementarea de module informatice privind serviciile/competențele gestionate partajat de către autoritatea publică județeană
A.3.3 Auditul tehnic și de securitate al sistemului informatic dezvoltat și implementat
A.3.4 Realizarea unei campanii de diseminare a serviciilor furnizate prin proiect
A3.5 Instruire personal în utilizarea sistemului informatic
A 4 Organizarea unui schimb de experiență cu instituții/ organisme publice internaționale
REZULTATELE AȘTEPTATE CA URMARE A IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI
Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocratiei pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 1 – Analiza – diagnostic (analiza de business) a sistemului informatic existent realizată
Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 2 – Sistem informatic integrat pentru competențe partajate dezvoltat și implementat
Rezultat program R3: Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate – Rezultat proiect 3 – Audit tehnic și de securitate al sistemului informatic realizat
Rezultat program 5 Cunostințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor/ acțiunilor vizate de acest obiectiv specific; – Rezultat proiect 4 – 20 persoane instruite pentru utilizarea noului sistem informatic implementat
Pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție prin următoarea persoană de contact:
Manager proiect,
Dorina DRĂGHICI
Nr. telefon: 0728 987 190
Adresa e-mail: [email protected]
Articolul ANUNȚ apare prima dată în Observator de Calarasi.
Citeste mai mult